וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להצתה: 120 דונם עלו באש בדרום הארץ

רמי שני

27.4.2013 / 0:16

כוחות כיבוי בליווי מטוסים פעלו במשך שעות על מנת להשתלט על הדליקה שפרצה בחבל לכיש. "התלקחות האש במספר מוקדים מצביעה על אפשרות שמדובר בהצתה מכוונת", אמרו בכיבוי האש

צילום:דוברות כיבוי אש, עריכה: מיכאל ברגמן

הקיץ עוד לא כאן, אבל עונת השריפות כבר החלה: שבעה צוותי כיבוי נאבקו אתמול (שישי) במשך מספר שעות בשריפה גדולה שפרצה בדרום מזרח חבל לכיש, סמוך לבסיס שומריה. אל צוותי הכיבוי, שנלחמו גם ברוחות החזקות, הצטרפו ארבעה מטוסי כיבוי שפיזרו חומר מיוחד במטרה למנוע את התפשטות הלהבות. לא היו נפגעים בשריפה והבסיס לא פונה.

"התלקחות האש במספר מוקדים מצביעה על אפשרות שמדובר בהצתה מכוונת", אמר הערב לוואלה! חדשות טפסר יגאל זהר, מפקד שירותי הכיבוי במרחב לכיש, "עד עתה הצלחנו להשתלט על האש, למנוע ממנה להתפשט למקומות מיושבים ולכבות את מרבית השטח הבוער". לדבריו, בשלב זה נשאר מוקד אחד קטן שייכבה.

הלהבות כילו כ-120 דונם של שטחים ירוקים פתוחים ומיוערים. לוחמי האש סיימו כאמור את עיקר הפעולות בשטח אולם הם יישארו שם עד הבוקר בכוחות מצומצמים למניעה ולכיבוי התפרצויות אש מקומיות. בפעולות הכיבוי נטלו חלק גם חיילים מהבסיס הסמוך, אנשי רשות הטבע והגנים וכן כוחות משטרה וחירום מהנגב וממרחב לכיש.

בתוך כך, שלושה בני אדם נפגעו באורח קל משאיפת עשן בשריפה שפרצה מוקדם יותר במבנה בקיבוץ בית ניר שבחבל לכיש. הם פונו לקבלת טיפול רפואי וצוותי כיבוי השתלטו על הלהבות.

(עדכון ראשון: 21:15)

  • עוד באותו נושא:
  • שריפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully