וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: הרפורמה בנמלים - הגברת התחרות, לא הפרטה

שר הכלכלה והמסחר טען כי הממשלה פועלת לקידום התחרות בין הנמלים ולהגברת היעילות של העובדים בהם, מבלי לפגוע בתנאי העסקתם. "כשיש תחרות, יש יעילות. הפרטה לא נותנת כלום"

צילום: סרטון שהועלה ליוטיוב

שר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט, פרסם היום (חמישי) סרטון באתר יו-טיוב, שבו הסביר מדוע לדעתו יש צורך בהגברת התחרות בקרב הנמלים הימיים בישראל. "ההפרטה אינה חשובה, אלא התחרות", אמר בנט בפתח דבריו בסרטון.

בנט, התומך בכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגדיל את מספר הנמלים שיפעלו בישראל, התייחס לאיומים של עובדי הנמלים להשבית את פעילותם לאור הכוונה לבצע רפורמה בענף, ואמר כי "ברור שאם יש צוואר בקבוק כזה, אז הם יכולים לתפוס את המדינה בצוואר, לא להיות יעילים או להכריז על סכסוך עבודה כשמשהו לא מוצא חן בעיניהם, ובעצם לחבל בכל הכלכלה הישראלית שעוברת דרכם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא הפרטה - תחרות". בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול אישר ראש הממשלה את התכנית שהציג שר התחבורה ישראל כץ להפרטת נמל שיוקם בחיפה או באשדוד. במסגרת התכנית יפורסם בקרוב מכרז להפעלת הנמל באמצעות חברה פרטית. שר הכלכלה ציין כי לפני כעשר שנים העבירה הממשלה רפורמה בפעילות הנמלים, כדי להגביר את היעילות בהם, אך לדבריו הרפורמה נכשלה כיוון שהנמלים באשדוד ובחיפה הפכו ל"מונופולים אזוריים". "יש לי חבר, אמיר שמו, הוא גר בגבול מצרים והוא מגדל עגבניות שרי", סיפר בנט. "אין שום היגיון שהוא יעביר את העגבניות לחיפה - זה עולה המון כסף. למעשה אין תחרות, הוא חייב לעבור דרך אשדוד".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נמל אשדוד. אורי לנץ
"נקים עוד רציפים - באשדוד וכן בחיפה והם יהיו בבעלות פרטית". נמל אשדוד/אורי לנץ

בנט הסביר כי הממשלה פועלת לקידום התחרות בין הנמלים ולהגברת היעילות של העובדים בנמלים הקיימים - מבלי לפגוע בהם. "נקים עוד רציפים - באשדוד וכן בחיפה והם יהיו בבעלות פרטית. אנחנו לא צריכים לפגוע באף אחד, פשוט ניצור תחרות. המצב היום הוא שספינות עומדות בים ובגלל חוסר יעילות ואי תחרות הן נתקעות, יכולות לעגון שם ימים". בנט טען כי חוסר התחרות כיום פוגע בייצוא הישראלי וכן בעסקים הפועלים בישראל. "הלקח הגדול הוא שהפרטה זו לא מילת הקסם אלא תחרות שפותרת את הבעיה. כשיש תחרות אז יש יעילות, כשיש הפרטה זה לא נותן כלום כי יכול להיות מונופול פרטי שהוא גרוע יותר ממונופול ממשלתי", הוסיף בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully