וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים קטנים, חלומות גדולים: פרויקט מצולם מהודו

דרור עינב

3.5.2013 / 20:00

בבית ספר קטן בכפר נידח בדרום הודו, תיעד דרור עינב את התלמידים בעדשת מצלמתו ושמע מהם על שגרת חייהם, על עיסוקיהם של הוריהם - ועל מה הם רוצים לעשות כשיהיו גדולים

"שרי שראדה" הוא בית ספר פרטי בכפר סנפור שבמדינת קרנטקה בדרום הודו, סמוך ליעד התיירות האמפי, החביב על תרמילאים ישראלים. בבית הספר לומדים כ-150 תלמידים בני שבע עד 14, בהם מוסלמים, הינדים ונוצרים. הם מחולקים לשבע כיתות על פי גילם.

למרות שהורי הילדים מתפרנסים מחקלאות ומצבם הכלכלי ירוד, הם מעדיפים לשלוח את ילדיהם לבית הספר הפרטי ולשלם את שכר הלימוד הגבוה יחסית, העומד על 1,000 רופי לשנה (71 שקלים). בבית הספר לומדים התלמידים מתמטיקה, לימודי חברה, מדעים, ואת השפה המקומית במדינת קנטקה, הנקראת קנדה. כמו כן, בשונה מבתי הספר הממשלתיים, התלמידים לומדים גם אנגלית והינדי. תלמידי בית הספר מגיעים בתלבושת אחידה ארבעה ימים בשבוע; בשבת הם לובשים תלבושת לבנה חגיגית, ואילו ביום רביעי הם מגיעים בבגדים צבעוניים על פי בחירתם.

מדי בוקר בשעה 9:30 מתכנסים התלמידים למסדר בחצר בית הספר. הם עומדים בשורות מסודרות על פי כיתות גיל ושרים את ההמנון הלאומי של הודו, ולאחר מכן מדלקמים את שבועת בית הספר. לאחר מסדר הבוקר, הם נכנסים לבית הספר המורכב משני חללים - האחד עשוי בטון ומאכלס את הילדים הגדולים, ואילו החלל השני מופרד על ידי מחיצות ויוצר מספר כיתות. הצפיפות בכיתות גדולה והילדים יושבים על הרצפה. בכיתות הבטון החלונות קטנים וצרים, והלחות הכבדה מקשה על התלמידים והמורים בשעות הצהריים.

כשמגיעה שעת ארוחת הצהריים, מרכזים הילדים את התיקים והציוד בפינת הכיתה, יושבים בשורות ואוכלים ארוחה בסיסית: אורז, צ'פטי (לחם הודי) ותבשיל צמחוני עשיר בתבלינים. צוות בית הספר כולל שמונה מורות. בעלת בית הספר המשמשת גם כמנהלת, ובצוות יש גם שתי מבשלות. שכר המורות הוא 2,500 רופי לחודש - כ-178 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully