וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשמי ברכה? נזק של 27 מיליון שקלים לחקלאים

רמי שני וקובי דוד

22.4.2013 / 13:56

מפלס הכנרת אמנם עלה, אך הגשמים בימים האחרונים גרמו לנזק רב ליבולי פירות הקיץ. "ירד ברד שלא ראיתי כל 40 שנותיי בחקלאות שהשמיד יבול של עונה שלמה וקצת בשנה הבאה"

מזג האוויר החורפי שהפתיע את ישראל באמצע חודש אפריל גרם לנזק קשה לחקלאות: בקרן לנזקי טבע בחקלאות (קנט) אומדים את הנזקים שנגרמו למגדלי הפירות והירקות ב-27 מיליוני שקלים. עיקר הפגיעה היא ביבולי פירות הקיץ, בהם אפרסקים, נקטרינות ודובדבנים, אך גם בשטחי תבואות קיץ. בקרן לנזקי טבע בחקלאות הצטברו בימים האחרונים 1,200 הודעות על נזקים כתוצאה מהגשמים העזים והברד, שפגעו בקרוב ל-20 אלף דונמים של גידולים חקלאיים.

מגדל הפירות אפרים בר מגבעת עדה, הגדיר את התופעה הרסנית במיוחד: "במוצאי שבת, תוך שעה אחת, ירד כאן ברד כזה, שלא ראיתי כל 40 שנותי בחקלאות", הסביר. "אני מגדל אפרסקים, נקטרינות, שזיפים, ענבים ופירות נוספים. זה פגע בכל היבול שאמור להיות מוכן לקטיף כבר בשבועות הקרובים. זה פגע בכרמים, באפרסמון ובמשמיש. לצד הפרי שנפגע, גם עלים רבים נשרו. הברד השמיד יבול של עונה שלמה וקצת של השנה הבאה. היבול היה מצויין נוכח הגשמים שהיו במהלך השנה וזו פגיעה קשה מאוד. בינתיים קשה להעריך כספית אבל הנזק הוא כבד ביותר".

הבוקר גשם בת"א, אפריל 2013. דרור עינב
הכנרת עלתה ב-5 ס"מ מיום חמישי. גשם בתל אביב, בסוף השבוע/דרור עינב

עם זאת, "החורף הקטן" הפתיע לטובה את מפלס הכנרת המדשדש בחודשים האחרונים, ועלה מיום חמישי האחרון ב-5 ס"מ. היום הוא עומד על 209.89-, עלייה של 2 סנטימטרים מאתמול – כך נמסר מרשות המים. בכדי להגיע למפלס העליון חסרים לכנרת עוד 0.9 מטרים.

ימי החורף שפקדו אותנו בימים האחרונים עומדים להסתיים, כאשר נראה כי זהו היום החורפי האחרון לשבוע זה, לכל הפחות. במהלך היום צפוי גשם מקומי, ברובו קל, אשר יתמעט וייפסק לקראת הערב. כמו כן, צפויה עלייה קלה בטמפרטורות, אך הן עדיין תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. מחר מזג האוויר אמור להיות כבר נאה, ותחול עלייה נוספת בטמפרטורות.

בשבת האחרון התרגשו לגלות באתר החרמון כי שלג כיסה את הרכבל התחתון - בפעם הראשונה זה עשור ששלג פוקד את האתר בחודש אפריל. למעלה מ-10 סנטימטרים נערמו אתמול ברכבל העליון של אתר החרמון ועוד ארבעה ברכבל התחתון. האתר נסגר למבקרים, כתוצאה מהשלג שחסם את הציר המרכזי שמוביל לכניסה לאתר.

וואלה! מזג האוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully