וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: הרב הראשי לחיפה יעמוד לדין בגין שוחד

21.4.2013 / 19:52

בתום חקירה של יחידת להב 433, נמצא כי יש ראיות לשורת עבירות של הרב שלמה שלוש. התיק יועבר להחלטת הפרקליטות. עורכת דינו של הרב: "למשטרה אין מנדט לקבוע העמדה לדין"

המשטרה המליצה היום (ראשון) לפרקליטות המדינה להעמיד לדין את הרב הראשי הספרדי של חיפה, שלמה שלוש, בגין שוחד בתום חקירה שהתנהלה נגדו בתקופה האחרונה.

ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', אימץ את המלצות צוות החקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, שבהן נמצאה תשתית ראייתית כלפי הרב בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות על חוק איסור הונאה בכשרות. על הפרקליטות להחליט אם להגיש כתב אישום נגד הרב הבכיר, המשמש גם כראש אבות בתי הדין הרבניים בצפון (ראב"ד) והעומד בראש עמותת "מורשה".

החקירה המשטרתית בעניינו של שלוש החלה בשנת 2010, בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה מאת "המרכז לפלורליזם יהודי", בהסתמך על דוח מבקר המדינה לשנת 2008 וכן על תחקיר "ידיעות אחרונות". בעקבות כך אישר היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד הרב.

"אין שום הצדקה להגיש כתב אישום בתיק"

החקירה הוטלה כאמור על היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. בצוות החקירה התמקדו בעיקר בשלוש פרשות. מחומר החקירה עלה לכאורה, כי הרב שלוש העניק תעודות כשרות למפעלים שהיו באותה עת תורמים משמעותיים לעמותת "מורשה" שבראשה עמד, וזאת שלא כדין. בנוסף, עלה חשד כי הרב עשה שימוש פסול בסמכותו, על מנת לכפות מינוי מקורבים למשרות בבתי עסק עליהם פיקח. יתר על כן, על פי החשד, הרב שלוש היה מעורב עם מקורביו, בניסיון לסחוט עובד במועצה הדתית בחיפה, במסגרת מאבקי הכוחות בין המועצה לבינו.

"למשטרה אין שום מנדט לקבוע מי יועמד לדין פלילי", אמרה עורכת דין תמי אולמן המייצגת את שלוש, "היחידים שהם בעלי סמכות לקבוע קביעה שכזאת הם אנשי הפרקליטות. כאשר הפרקליטות מקבלת את תיק החקירה מידי היחידה החוקרת, היא אמורה לעבור על התיק, להעביר את חומר הראיות לידי הנאשם ולקיים הליך שימוע. רק לאחר השימוע פרקליט המחוז הוא בעל המנדט לקבוע האם יוגש כתב אישום, כך שמדובר בהצהרה לקונית שחבל שנעשתה. לגופו של עניין, אין שום הצדקה להגיש כתב אישום בתיק", היא סיכמה.

הרב הספרדי בחיפה, שלמה שלוש, נחקר תחת אזהרה

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully