וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא משקעים באפריל מאז 2006: "מזג אוויר אירופאי"

קובי דוד

21.4.2013 / 15:06

גשמי הברכה שירדו ברוב חלקי הארץ והשלג שנערם באתר החרמון בזכות המערכת החורפית, הפתיעו את אנשי רשות המים, אך גם את החקלאים: "קיבלנו גשמי ברכה לפני חודשי הקיץ החמים"

צילום: שגב דהן, עריכה: טל רזניק

אמנם שעון הקיץ נכנס לתוקפו כבר לפני כמה שבועות, אך מזג האוויר ברוב חלקי הארץ ממשיך להיות סוער וגשום. ברשות המים האמינו כי חודש אפריל השנה יהיה שחון, בדומה לחודשיים שקדמו לו, אך מזג האוויר נותר מתעתע. 53 מילימטרים של גשם ירדו ביומיים החולפים באזור הכנרת, אשר הוסיפו למפלס המים כשלושה סנטימטרים. הבוקר (ראשון) עמד המפלס על 209.91- מטרים. "אין ספק כי מדובר בכמות לא שגרתית של גשם בסוף חודש אפריל" אמר מנהל תחום מים עילאיים ברשות המים, ד"ר עמיר גבעתי. בפעם האחרונה שבה ירדה כמות משקעים דומה בחודש אפריל הייתה בשנת 2006. קיבלנו טעימה של מזג אוויר אירופאי קלאסי".

שלג בחרמון, 20 באפריל 2013. משה אסרף

משה אסרף, ג'יליס
תופעה חריגה. שלג בחרמון בחודש אפריל/ג'יליס, משה אסרף משה אסרף

תחנות המדידה שבהן נרשמה כמות מרשימה של גשם היו בעיקר בצפון הארץ. באזור רמת הגולן נרשמו כמויות שנעו בין 30 ל-40 מילימטרים. במטולה ירדו כ-40 מילימטרים של גשם ובגליל המערבי כ-30 מילימטרים. באזור חדרה וגוש דן נרשמה כמות של כ-30 מילימטרים של גשם ואילו בירושלים ירדו חמישה מילימטרים של גשם בלבד. באשקלון נשרמה כמות של שלושה מילימטרים של גשם. ד"ר גבעתי ציין כי למרות כמות הגשמים הנאה, לא נרשמה עלייה משמעותית בזרימות הנחלים כיוון שחודשים פברואר ומרץ היו שחונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יום עצמאות גשום בתל אביב. דרור עינב
גשמי ברכה בתל אביב/דרור עינב

שיאו של מזג האוויר החורפי הגיע עם ירידת שלג שנערם באתר החרמון. יותר מעשרה סנטימטרים של שלג נערמו באזור הרכבל העליון, בעוד שבאזור הרכבל התחתון נערמה כמות קטנה יותר של שלג – ארבעה סנטימטרים. ירידת שלגים באזור החרמון במהלך חודש אפריל נחשבת לתופעה חריגה, שבפעם האחרונה שאירעה הייתה לפני כעשר שנים. "לא האמנו למראה עינינו, כשראינו את האתר מתכסה בלבן", סיפר מנכ"ל אתר החרמון, שאול אוחנה. "בדיוק כשהתחלנו בהכנות באתר לקראת חודשי הקיץ – קיבלנו שלג". החקלאים, שלא יצטרכו להשקות את אדמותיהם בימים הקרובים, קיבלו בהתרגשות את הגשמים. "קיבלנו גשמי ברכה לפני חודשי הקיץ החמים", סיפר חקלאי מאזור הגליל התחתון. "לא ציפינו שדווקא בסוף חודש אפריל נזכה לכמויות גדולות של מים".

וואלה! מזג אוויר

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully