וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, ועדים: למה שהטיסות לא יוזלו?

ד"ר חיים שיין

21.4.2013 / 8:21

ההצבעה בנושא "שמיים פתוחים" היא מבחנה הראשון והמהותי של ממשלת ישראל החדשה. ממשלה שחרתה על דגלה בשורה חדשה בתחומים רבים של חיינו בארץ הזאת. בתום ההצבעה יתברר אם ממשלת ישראל מתכוונת להתמודד באמת עם הריכוזיות המייקרת, המונופלים הגדולים והוועדים החזקים או שכל הדיבורים הרמים בטרם הבחירות היו אמירות סרק שנועדו למשוך מצביעים פוטנציאליים לסיסמאות ריקות.

תוצאות ההצבעה יוכיחו לאזרחי ישראל אם השמיים שמעליהם נפתחים או שאין חדש תחת השמש, מה שהיה הוא שיהיה. לעיתים רחוקות, בעיתות שלום, עומדת ההנהגה הפוליטית למבחן מנהיגות כה מהותי.

נתב"ג-  חברות התעופה הישראליות שובתות, אפריל 2014. יותם רונן
נתב"ג בשביתת חברות התעופה/יותם רונן

במדינת ישראל נוצרו מוקדי כוח שרבים ממנהיגי המדינה לאורך שנות קיומה נמנעו מלהתמודד איתם. מוקדים שבעזות מצח סבורים שלהם מניות בכורה במדינה. תחת מעטפת ההגנה על עובדים, חלשים לכאורה, התעצם כוחם של ועדים חזקים. ועדים מיליטנטיים שכבר שנים אינם מאפשרים רפורמות הכרחיות במשק הישראלי. תחת מטריית ההפרטה התפתח קפיטליזם קיצוני שמונע תחרות מחירים אמיתית ומייקר את עלות החיים של אזרחי ישראל. בחסות בעלות צולבת על מוקדי המידע בישראל נולד מונופול תקשורת אדיר שקבע במשך שנים את סדר היום בישראל ויצר קהילייה חד?ממדית.

רבים מאזרחי ישראל מצפים כבר שנים לשינוי שיעביר את המדינה אל המאה העשרים ואחת. שינוי שיהיה בו שילוב של ערכים, חזון ומעש. לראש הממשלה בנימין נתניהו יש את ההזדמנות והיכולת לבצע את השינויים המבניים, הוא זקוק לשותפים הפוליטיים הנכונים ולכושר העמידה של הציבור מול שביתות ברשות שדות התעופה, בנמלים ובחברת החשמל.

השותפים הפוליטיים של ראש הממשלה, יאיר לפיד ונפתלי בנט, יכולים לאפשר לו להוביל רפורמות משמעותיות, החל בחלוקת הנטל וכלה במחירי הקוטג' (דירה וגבינה במשמע). הצלחתם בבחירות נבעה מרוח של חדשנות ורעננות. אזרחי ישראל כבר הפנימו כי עדיף לשלם מחיר נמוך יחסית בהווה, על מנת להבטיח את העתיד. אם לא עכשיו, אימתי?

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully