וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת לאובאמה: הטרור לא נגמר

בועז ביסמוט

21.4.2013 / 8:15

כמה נוח היה אילו האחראים לפיגוע בבוסטון היו סתם אמריקנים הזויים מצד זה או אחר. אבל זה לא המקרה, ולכן הממשל, וגם אזרחי ארה"ב, בבעיה קשה היום.

אמנם אין לפי שעה הוכחות לכך שהאחים צרנאייב הם פעילי אל?קאעידה במלוא המובן, אבל הסימפתיה שלהם לארגון הטרור הקיצוני ולאתרים ג'יהאדיסטיים אלימים נחשפה באינטרנט.
דווקא בעיר הידידותית ביותר בארה"ב, בוסטון, קיבל אובאמה תזכורת: המלחמה בטרור לא מאחורינו.

לאובאמה היו אחרי הפיגוע שאלות רבות: כיצד צעירים שגדלו בארה"ב ביצעו מעשה כזה? האם הם קיבלו סיוע? כיצד חשיפה לאורח החיים האמריקני לא מונעת מעשים שכאלה? שאלות טובות. התשובות צפויות להיות קשות עבור מי שביקש למחוק מהטרמינולוגיה האמריקנית את המונח טרור איסלאמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טמרלן צקנייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיגוע בבוסטון הוא שיעור עבור כל מי שלא רוצה להכיר בעובדה שהאידיאולוגיה הג'יהאדיסטית חוצה גבולות ומסוגלת להתפתח גם במערב בקרב צעירים, כגון האח הצעיר ג'וחאר, שקיבל מלגה לאוניברסיטה היוקרתית דרטמות'.

אלא שהנשיא אובאמה מאמין בעולם אחר. טוב יותר. אולי בגלל זה לקח לו זמן רב להכיר בכך שרצח השגריר האמריקני בלוב היה פיגוע טרור. גם בבוסטון לקח לו 24 שעות להגיד את המילה "טרור".

בנאום מצב האומה בפברואר השנה הצהיר אובאמה כי הוא "בטוח" שארה"ב הצליחה להביס את הגרעין הקשה של ארגון אל?קאעידה. אובאמה, שבמשמרת שלו הצליח לחסל את אוסאמה בן לאדן (הישג לא מבוטל), היה משוכנע שעתה נותר לו רק מאבק נגד "שרידי" הארגון. הוא אפילו קבע כי המלחמה נגד הטרור מאחורינו.

אבל אמריקה גילתה שזה לא מדויק. גרוע יותר, היא נחשפת לשילוב הקטלני של פיגוע משולב, פנימי?חיצוני, כזה המבוצע על ידי אזרחים אמריקנים או מהגרים שגדלו בארה"ב, המקבלים השראה, ואולי גם עצות, מבחוץ. אמריקה נזכרת פתאום בדאגה בפיגוע הקטלני שאירע ב?2009 בטקסס, עת רב סרן בצבא ארה"ב, נידל מאליק חסן (קב"ן) ממוצא פלשתיני, הרג 13 מחבריו בבסיס פורט הוד לאחר שהיה בקשר ברשת עם המטיף והטרוריסט אנוואר אל?אוולקי בתימן - שאף הוא היה אזרחי אמריקני.

אמריקה חגגה בסוף השבוע את מעצרו של האח הצעיר לאחר חיסולו של האח הבכור. היה ברור שהמעצמה הגדולה בעולם תעלה על זהות מבצעי הפיגוע. אבל העובדה שהאח הבכור טמרלאן נחקר ב?2011 לאחר מידע שהגיע לאמריקנים ממדינה זרה (רוסיה) ושוחרר, בהחלט מדליקה נורה אדומה.

מייד אחרי הפיגוע בבוסטון כתבנו כי המטען עצמו - סיר לחץ שבו הוטמנו כדוריות מתכת - מזכיר טרור איסלאמי. גם ציינו את העזרה שהציע פוטין לאמריקנים. רק צ'צ'ניה היתה חסרה - לא בגלל המלחמה שמתנהלת שם מהמאה ה?19 מול אמא רוסיה, אלא יותר בגלל האיסלאם הרדיקלי שצמח שם. זו המציאות, בין שרוצים להכיר בכך ובין שלאו.

  • עוד באותו נושא:
  • בוסטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully