וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני אירופה: להפסיק לטייח מקרי ההתעללות בילדים

17.4.2013 / 3:23

בעקבות עלייה במספר מקרי התעללות בילדים בקהילות היהודיות ברחבי אירופה, קראה מועצת רבני אירופה למוסדות החינוך הדתיים להפסיק להשתיק המקרים. "לא להעניש אלא גם לחנך"

מועצת רבני אירופה התכנסה השבוע וקראה למוסדות החינוך הדתיים ולקהילות הדתיות להפסיק ולטייח את מקרי התקיפה כנגד ילדים בקהילתם וכנגד נשים. לאחר שיצאה הקריאה לאחרונה מהוותיקן ברומא, נראה כי הגופים השמרניים מבינים שלא נכון להמשיך במדיניות ההשתקה של מקרי תקיפה אלו.

בתחילת השבוע התקיים בפריז כנס מועצת רבני אירופה, הכוללים את רבני המדינות והערים ברחבי אירופה. מדובר בכנס שנתי ובו עולים נושאים העומדים על הפרק. בכנס הנוכחי אחד הנושאים המרכזיים היה מקרי ההתעללות בילדים בקהילות השונות, התעללות מינית וגילויי אלימות כנגד התלמידים. רבני המועצה לא נכנסו לפרטי המקרים שבהם הם דנו, אך הם החליטו לצאת בקריאה שתשים קץ לתופעת ההשתקה.

לאחרונה עלו לכותרות מספר מקרי התעללות בילדים, כשהמדובר בהם הוא מעצרם של ארבעה רבנים מהקהילה החרדית בלונדון בחשד להתעללות מינית מצד אחד מהם, ושיבוש החקירה על ידי השלושה הנוספים. על פי הפרסומים, מספר נשים שהגיעו לייעוץ אצל הרב והדיין חיים הלפרין טענו לאחר מכן כי הוא הטריד אותן מינית. בתחילה המקרים פורסמו אך כל הניסיונות לטפל בעניין בתוך הקהילה לא צלחו. לפני מספר חודשים החלה המשטרה לחקור את העניין, חקירה שהובילה למעצרם של הארבעה: החשוד המרכזי, אחיו ועוד שני עסקנים המקורבים אליו.

על פי הדיווחים, מדובר בכ-30 נשים שנפגעו מהלפרין במהלך ייעוץ זוגי שנתן להן. באותה תקופה התפרסמו בלונדון מספר פרשיות נוספות של התעללות מינית בילדים בקהילה שנבדקו ונחקרו על ידי משטרת לונדון. לדברי גורם הקשור למועצת הרבנים, גם בקהילה בפריז היו לא מעט מקרי התעללות בקטינים. כמו כן היו מספר מקרים בקהילה החרדית במנצ'סטר ובאמסטרדם.

"הרבנים רואים תופעות אלו בחומרה רבה"

מועצת רבני אירופה החליטה, כאמור, לקרוא לכל מוסדות החינוך להפסיק לטייח פרשיות מן הסוג הזה ולטפל בכל אחת כזו בליווי מקצועי צמוד. עוד נמסר כי לצורך העניין הוחלט על הקמת ועדה, עליה ימנו הגאון רבי בנימין יעקבס שליט"א, רב ראשי בהולנד והגאון רבי יצחק רובין שליט"א - מחשובי הרבנים במנצ'סטר ויו"ר ועד רבני מחוזות אנגליה במטרה שיעמדו בקשר עם מוסדות החינוך ויסייעו להם בייעוץ וליווי במקרי התעללות.

לדברי סמנכ"ל המועצה הרב אריה גולדברג, "הרבנים רואים תופעות אלו בחומרה רבה והדגש היה שצריך להפסיק לטייח מקרים של התעללות". לדבריו, הרבנים קראו לפנות לגורמים המקצועיים ואפילו למשטרה כדי שהעניין יטופל. גולדברג מסביר כי במדינות מסוימות ישנם גורמים מקצועיים בתוך הקהילה שהם אמונים על טיפול בעברייני מין, בתיאום עם המשטרה. "הוועדה הוקמה במטרה לטפל ולייעץ מקרים כאלו כי אין לנו עניין רק להעניש את אותם מתעללים אלא לחנך. כמו שבמדינות מסוימות פועלים גופים כאלו בקהילות החרדיות, אנו מעוניינים שיוקמו גופים כאלו גם באנגליה, הולנד ובעיקר בצרפת ששם היו לא מעט מקרים בשנים האחרונות".

מלבד זאת, במהלך הכינוס עלתה על הפרק שוב סוגיית ברית המילה בגרמניה לאחר שבעל בלוג החליט לפנות לבית המשפט בעניין כנגד רבה של ברלין, הרב יהודה טייכט,ל שערך ברית לבנו לאחרונה. לאור הפנייה יצאו הרבנים בקריאה כללית לפיה אל לשלטונות באף מדינה להתערב בברית המילה, והורו לראשי "מרכז רבני אירופה" לבוא בדברים עם השלטונות במדינתם בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully