וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור השופט לשעבר דן כהן: יישאר במעצר

גלעד גרוסמן

14.4.2013 / 17:22

השופט לשעבר הוסגר לפני כחודש מפרו בה שהה כמעט שמונה שנים והוא נאשם בעבירות שחיתות שונות. "הוא כבר הפר בעבר את האמון שרחשו לו", קבע בית המשפט

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את הערעור שהגיש השופט לשעבר דן כהן על ההחלטה להשאירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. השופט צבי זילברטל קבע כי כהן הוכיח כי אין לתת בו אמון לאחר שכבר נמלט מהליכי חקירה ומשפט, ולכן אין לאפשר לו לשהות במעצר בית. כהן נאשם בקבלת שוחד, במרמה ובהפרת אמונים, לאחר שלטענת הפרקליטות שילשל לכיסו כשני מיליון דולר בעת שכיהן כדירקטור בחברת החשמל לאחר שפרש מכס המשפט. זאת, במסגרת כספים שקיבל לכאורה כשוחד מחברת סימנס הגרמנית כדי לקדם רכישת טורבינות לחברת החשמל.

לפני כחודש הוסגר כהן במפתיע לישראל מפרו, שם שהה במשך קרוב לשמונה שנים, לאחר שעזב את ישראל בעקבות פתיחת החקירה נגדו. בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה על החזקתו במעצר עד תום ההליכים, לאחר שנקבע כי העובדה שנמלט בעבר ולא שב לחקירה מצדיקה זאת. כהן, באמצעות עו"ד איתן מעוז, ערער לבית המשפט העליון וטען כי לאורך כל השנים ביקש לשוב ולהישפט בישראל, אולם ניסה קודם לכן להסדיר את תנאי שובו עם הפרקליטות. עוד טען, כי נדיר שנאשמים בעבירות שוחד שוהים במעצר עד תום ההליכים, וכי הדבר יקשה עליו לנהל את הגנתו. הוא ביקש לשהות במעצר בית אצל שותפו לשעבר במשרד עורכי הדין שהקים.

השופט דן כהן מובא לדיון במחוזי ת"א, מרץ 2013. מגד גוזני
השופט לשעבר דן כהן. ייוותר במעצר/מגד גוזני

אולם, השופט זילברטל דחה את טענותיו של כהן. "בהקשר זה, של בחינת האפשרות לרחוש אמון לעורר, אין מנוס מלהביא במניין השיקולים את נסיבות ביצוע העבירות המיוחסות לו, כמו גם את דרך הפעולה אותה אימץ כשנודע לו שהוא נחקר כחשוד", כתב בהחלטתו. "כגודל האמון שרחשו לעורר בעבר - כך גודל השבר שנגרם כתוצאה מהפרתו הבוטה על ידו". הוא הבהיר כי כהן היה יכול לבצע את העבירות המיוחסות לו בשל מעמדו, והוסיף שיש לקחת בחשבון את "התעוזה המופלגת שגילה העורר, מבחינת ההיקף הכספי של העבירות, מבחינת התחכום שבמעשים ומבחינת הבוטות והיעדר המורא שבהפרת החוק מצד מי שניתן היה להניח לגביו כי לא יהין לעשות כן".

השופט הבהיר עוד כי כהן ניצל את יכולותיו הכלכליות כדי לעזוב את המדינה ולשהות בפרו שנים ארוכות, ובדרך זו לסכל את האפשרות לקיים את משפטו. "העורר הוכיח במעשיו שאין הוא ראוי, לפחות לעת הזו, לאמון. לא בשל עצם יכולתו הכלכלית לא נמצא מקום לשחרר את העורר... אלא בשל נכונותו (המוכחת) לנצל יכולת זו לשם הימלטות מהליכי חקירה ומשפט", כתב בהחלטתו.

הבוקר, בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כפר כהן בעבירות המיוחסות לו. עם זאת, הפרקליטות הסכימה לבקשתו שיוכל להשתמש במחשב בכלא כדי לסרוק וללמוד את חומר החקירה נגדו. כהן יקבל מחשב ללא גישה לרשת האינטרנט, שבעזרתו יוכל לעיין בחומר החקירה הכולל כ-800 קלסרים.

  • עוד באותו נושא:
  • דן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully