וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושתלת הרחם הראשונה הרתה: "אינשאללה נקבל ילד"

14.4.2013 / 12:49

דריה סרט, בת 22 מטורקיה, נולדה ללא רחם ועברה השתלה מתורמת מתה בחודש אוגוסט 2011, בהליך שתואר כנס רפואי. בעלה הבטיח שאם ההריון יצליח, התינוק ייקרא על שם המנתח

מושתלת הרחם הראשונה בעולם/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

האישה הראשונה בעולם שעברה השתלת רחם בהריון - כך הודיעו הרופאים המטפלים בה בטורקיה. דריה סרט, בת 22, נולדה ללא רחם ועברה השתלה מתורמת מתה בחודש אוגוסט 2011, בהליך שתואר בשעתו כ"נס רפואי". לדברי בית החולים האוניברסיטאי "אקדניז" באנטליה, היא כעת בשבוע השני להריונה.

הרופאים המתינו 18 חודשים לפני שניסו להשתיל את העובר ברחמה של סרט, כדי לוודא שהרחם שנקלט בתהליך ההשתלה מתפקד כראוי. בהצהרה לתקשורת, מסר בית החולים כי "תוצאות ראשונות מצביעות על הריון", ונמסר כי סרט מרגישה טוב. אם ההריון יצלח, הרי שהתינוק ייוולד בניתוח קיסרי. לאחר מכן יוסר הרחם מגופה של סרט כדי למנוע סיבוכים או מצב שבו גופה ידחה אותו.

מושתלת הרחם הראשונה בעולם נכנסה להריון. רויטרס
אחרי הלידה יוסר הרחם מגופה של סרט כדי למנוע סיבוכים רפואיים/רויטרס

בעלה של סרט, מוסטפה, אמר: "אנחנו מאוד מאושרים ורוצים ילד בריא. אינשאללה, בזכות הניתוח, נקבל ילד, ולא משנה אם זה יהיה בן או בת". לדבריו, אם יהיה זה בן, הוא יקרא עומאר - על שמו של המנתח שטיפל באשתו.

אחת מ-5,000 נשים ברחבי העולם נולדת ללא רחם, ועוד אלפי נשים נאלצת לעבור כריתה בשל סרטן או מחלות אחרות. בחודש ספטמבר האחרון, רופאים בשבדיה הצליחו לראשונה להשתיל רחם שתרמה אם לבתה. בשנת 2000 ניסו לראשונה רופאים להשתיל רחם בצעירה בת 26, אך האיבר נדחה אחרי 99 ימים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully