וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעה מחומר כימי במפות חיל האוויר - והוכרה כנכה

14.4.2013 / 15:05

חיילת בלהק מודיעין של חיל האוויר שהייתה אחראית על סימון מטרות במפות של מדינות אויב הוכרה כנכת צה"ל לאחר שהוכח שנפגעה מחומרים כימיים עמם שרטטה את המפות

מש"קית לשעבר בלהק מודיעין של חיל האוויר גילתה לאחר שחרורה מצה"ל כי חלתה במחלה נדירה כתוצאה מחשיפה לחומרים כימיים במהלך שירותה הצבאי. מתצהיר שהגישה המש"קית באמצעות עורך הדין אלי סבן, המתמחה בתביעות חיילים וכוחות הביטחון, עולה כי היא התגייסה לצה"ל בפרופיל 97, ללא כל בעיה רפואית, ושירתה בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ כמש"קית מודיעין.

במסגרת תפקידה הייתה אחראית על שרטוט מפות של מדינות אויב וסימון מטרות לתקיפה עבור טייסי הקרב של חיל האוויר. "כחלק מתפקידי הייתי אחראית על הכנת מפות גיאוגרפיות והשרטוט עליהן", טענה החיילת לשעבר בתצהיר והוסיפה כי "המפות הן חומר גלם, ונאלצנו למחוק אותן עם חומר מסיר צבע כגון טינר וטרפנטין, ולשרטט עליהן שרטוטים שונים בהתאם לצורך".

עוד עלה מהתצהיר כי מדי יום טיפלה בעשרות מפות ובממוצע יומי עבדה כתשע שעות, כאשר לפני תרגילים גדולים או ביקורות מפקדים, העבודה הייתה אף יותר אינטנסיבית. מכתב התביעה שהגיש עו"ד סבן למשרד הביטחון עולה כי לאחר מספר חודשים בתפקידה, החלה הצעירה לסבול מהתעלפויות שמספרן הלך וגדל, אולם בירורים רפואיים שנעשו לא מצאו את הסיבה להן.

מטרת התקיפה בסוריה - טילים שנועדו לחיזבאללה". שי מכלוף
החיילת עסקה בסימון מטרות לתקיפה עבור טייסי הקרב של חיל האוויר/שי מכלוף

רק לאחר שעל כתפיה החלו להופיע כתמים, שהלכו והתפשטו גם לחלקי גוף אחרים, אובחנה הצעירה כחולה במחלת טרשת העור הנדירה, שנגעים ממנה הגיעו גם למוחה והם אלה שגרמו להתעלפויות, ובהמשך גם לפרכוסים. "בעקבות המחלה חיי השתנו ללא הכר", נכתב בתביעה. "המחלה מגבילה אותי בחיי היום-יום, אני נאלצת לקחת טיפול תרופתי על בסיס יומי, סובלת מפרכוסים תוך אבדן הכרה, עד כדי הגעה לאשפוז בבתי חולים".

מומחים מצאו קשר ישיר בין המחלה לבין עבודת מחיקת וסימון המפות, שביצעה בשירותה הצבאי. "על פי הרישום בתיק הרפואי, הייתה התובעת חשופה לממיסים שונים ומדללי צבע ביניהם טינר וטרפנטין. חשיפה מעין זו מהווה גורם סיכון על פי הספרות הרפואית", כתב אחד המומחים.

במשרד הביטחון קיבלו את המלצות המומחים מטעמם, וקבעו כי יש להכיר בצעירה כנכת צה"ל. "זה מקרה עצוב שניתן אולי היה למנוע אם היו מתייחסים לנושא באופן רציני מלכתחילה", אמר עו"ד סבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully