וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פלסטינים נהרגו בגדה

3.8.2002 / 18:32

צה"ל פועל בקסבה של שכם מאז אתמול בבוקר; במהלך הפעולה נחשפו ופוצצו 2 מעבדות נפץ; ערפאת: בשכם התחיל טבח חדש בפלסטינים; רוסיה: מדובר בהתפתחות מדאיגה שעלולה להגביר האלימות

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת אמר אתמול כי בשכם התחיל טבח חדש בפלסטינים וקרא להתערבות בין-לאומית. בקול ישראל דווח כי רוסיה גינתה את פעולת צה"ל בשכם. בהודעה שפורסמה במוסקבה נאמר כי מדובר בהתפתחות מדאיגה, שעלולה לגרום לפלסטינים לבצע עוד התקפות נגד ישראל. בצה"ל מעריכים כי המבצע המכונה "אולי הפעם" יימשך עוד כמה ימים.

הפלסטינים דיווחו כי היום עצרו חיילי צה"ל כ-50 פלסטינים בעיר, ובהם 2 מבוקשים, זאת לאחר בדיקה של מאות בתים.

הבוקר הוסר לכמה שעות העוצר מעל כל הערים הפלסטיניות בגדה למעט שכם. הערב חודש העוצר בג'נין, רמאללה, בית לחם, חברון וטול כרם. העוצר בקלקיליה לא חודש זה כמה ימים.

פצצת מרגמה נורתה היום לעבר יישוב ישראלי בצפון גוש קטיף. בקול ישראל דווח כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כתב "הארץ", עמוס הראל (שכם), מוסיף:

כוחות צה"ל השתלטו אתמול בבוקר על הקסבה של שכם וחשפו שתי מעבדות לייצור חומרי נפץ בעיר. המעבדות, בהן נמצאו טיל קסאם, מטעני צינור, חומרי נפץ ומיכלי גז - פוצצו. הכוחות ממשיכים לפעול באזור הקסבה וסביבתה ועל פי דיווחי עדי ראיה, החיילים עורכים חיפושים אחר מבוקשים מבית לבית. עד כה נהרגו ארבעה פלסטינים בפעולת צה"ל בעיר.

מטרת המבצע, שהחל ביום חמישי בלילה, היא פגיעה במעבדות הנפץ של החמאס ופגיעה במבוקשים מכל ארגוני הטרור. בשב"כ סבורים כי חלק גדול מהפיגועים שבוצעו באחרונה תוכננו על ידי גורמי טרור שבסיסם בקסבה של שכם. קצין בכיר אמר ל"הארץ" כי בחודשים האחרונים פעלו המבוקשים בקסבה, כמעט ללא הפרעה.

שלושה פלסטינים נהרגו ושניים נפצעו בתקריות האש המועטות שהיו במהלך ההשתלטות על העיר. פלסטיני נוסף נהרג בכפר סאלם, ממזרח לשכם. ההרוג בסאלם הוא מבוקש מהחמס שניסה לחמוק ממעצר על ידי צה"ל.

צה"ל נערך למעצר נרחב של קרובי מחבלים

במקביל פועל צה"ל במספר מוקדים בגדה וברצועה, מבצע מעצרים והורס בתי משפחות של מחבלים מתאבדים. באזור רפיח הרסו דחפורים של צה"ל שלושה בתים והרגו פלסטיני אחד. בטול כרם נהרס ביתו של המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בנתניה במארס 2001 בו נהרגו שלושה ישראלים. בחברון נהרס בית משפחתו של מחבל מתאבד אחר שביצע את הפיגוע בגבעה הצרפתית בנובמבר 2001, בו נהרגו שני ישראלים.

כוחות צה"ל נערכים לבצע מעצרים נרחבים של גברים ובני משפחה אחרים של מבוקשים. נראה שהכוונה לגרש אותם לרצועת עזה, אם יוכח קשר בינם לבין ארגוני טרור. לפני כשבועיים נעצרו בשכם 20 קרובי משפחה של מחבלים ובצה"ל הוחלט לגרש בזמן הקרוב שניים מהם לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully