וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני הלאומי והפועלים: להתרחק משוק המניות בזמן הקרוב

גולן פרידנפלד

2.8.2002 / 9:07

הזדמנויות השקעה - באפיקים השקליים; אג"ח "שחר" 2680 בעלת מח"מ 6.55 רשמה עלייה של 5.88% בחודש יולי; מומלצת השקעה באיגרות חוב צמודות מדד לטווחים הבינוניים

כלכלני בנק לאומי סבורים כי כל עוד מחזורי המסחר בת"א נותרים נמוכים והמגמה בשוקי העולם היא שלילית, הרי שההשקעה במניות אינה מומלצת למשקיעים הסולידיים במיוחד, נוכח התשואות שהם יכולים להשיג באפיקים השקליים. יחד עם זאת, מציינים הכלכלנים כי במידה שיירשם גידול עקבי בנפחי המסחר בת"א והתאוששות בשווקים בחו"ל, הרי שהמלצה זו תשתנה. כלכלני בנק הפועלים סבורים אף הם כי ההשקעה בשוק המניות כעת לא צפויה להבטיח תשואה עודפת על האפיקים האחרים ולכן מומלץ למשקיעים שבכל זאת מעונינים להיכנס לשוק זה להצטייד באופציות PUT של מנת שאלו יגנו עליהם מפני ירידות שערים.

לגבי שוק איגרות החוב, חושבים כלכלני לאומי והפועלים כי רמת הסיכון בשוק עדיין גבוהה. לאור שורה ארוכה של שאלות וסיכונים שעדיין מרחפים מעל המשק כדוגמת ההחמרה המחודשת במצב הביטחוני, הידיעה שבכוונת ארה"ב לפלוש בסופו של דבר לעיראק, ההמתנה לאישור התקציב ע"י הכנסת והחששות כי צפויה עוד דרך ארוכה עד לאישורו הסופי ושאלת שוק השקל-דולר שמושפע מכל הגורמים הללו, מביאים את כלכלני לאומי למסקנה מסקנה כי אי הוודאות עדיין קיימת, לפחות בטווח הקצר.

בלאומי מציינים כי ניתן לראות באיגרות החוב השקליות, שככל שהטווח לפדיון ארוך יותר כך נרשמה ירידת תשואות גדולה יותר או לחילופין עליית שערים גדולה יותר. אי לכך, רשמו אגרות החוב הארוכות רווחי הון גדולים במיוחד. לדוגמא: אג"ח "שחר" (2680) בעלת מח"מ 6.55 רשמה עליית שערים בשיעור של כ- 5.88% במהלך חודש יולי, ואילו אג"ח "שחר" (2661) בעלת מח"מ 1.8 רשמה עליית שערים בשיעור של כ- 1.5%.

כלכלני בנק הפועלים סבורים כי למשקיעים הרואים מנגד עיניהם תוואי של ריבית יורדת ב-12 החודשים הקרובים, ניתן לבחון השקעה באג"ח השקליות הארוכות, המגלמים פוטנציאל לרווחי הון, ברמת סיכון גבוהה.

לגבי האפיק הצמוד מציינים כלכלני לאומי כי לנוכח התשואות הקיימות במכשירים צמודי המדד לטווח הבינוני, הרי שקיימת, לפחות לעת עתה, אטרקטיוויות מסוימת בהחזקת מכשירים צמודים לטווח הבינוני.

כלכלני הפועלים סבורים אף הם כי כדאי לרכוש איגרות חוב צמודות לטווחים הבינוניים. לדבריהם - התשואות הגבוהות, יחסית, באפיק זה הנעות בין 6%-6.3% (ברוטו) בטווחים הקצרים ו-5.5% בארוכים, נובעות מצפי למדדים נמוכים ואף שליליים בתקופה הקרובה. יחד עם זאת, חוסר הוודאות הנגזר מהמשך הסכסוך עם הפלשתינאים, העברת התקציב בכנסת וגורמים נוספים יוצרים פערים משמעותיים בציפיות האינפלציוניות של החזאים השונים בשוק. לאור זאת, מומלץ להתמקד באפיק זה בטווח הבינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully