וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עירייה ערבי בנצרת עילית? התושבים חלוקים

קובי דוד

10.4.2013 / 9:18

עקב הכרזתו של עטאלה סבג, תושב העיר, כי יתמודד על התפקיד, אמר ראש העירייה שמעון גפסו: "מדובר בעיר בעלת צביון יהודי". מנגד הביע חבר המועצה עוואדה שוקרי תמיכה במהלך

הבחירות לרשויות המקומיות ייערכו רק בעוד כחצי שנה, אך מועמד חדש המתגורר בעיר נצרת עילית כבר הצליח לעורר סערה גדולה בקרב תושבי המקום. עטאלה סבג, בן 38, המשמש כבר 12 שנה גזבר עיריית בית שאן, הכריז היום (שלישי) על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות לראשות עיריית נצרת עילית, הצפויות להיערך ב-22 לאוקטובר.

ואולם, לא כולם בעיר מגוריו מרוצים מהכרזתו. "אנחנו לא ניתן שראש עיר ערבי ינהל לנו את העיר", אמר תושב העיר בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, כבר שנים רבות נשמר סטטוס קוו רגיש בין שני המגזרים. "ראש עיר ערבי עלול לגרום לחיכוכים רבים בין שני המגזרים".

ואילו ראש העירייה הנוכחי, שמעון גפסו, שדווקא התנגד נחרצות להקמת בית ספר ערבי בעיר, אמר כי "מדובר בתופעה רצויה ומועילה, וכי ריבוי דעות ומועמדים זה חלק מהדמוקרטיה". עם זאת, מיהר לסייג את דבריו, והבהיר: "חשוב לזכור שנצרת עילית לא תהיה עיר מעורבת. מי שחושב כך טועה ומטעה". לדבריו, צביון העיר לא צפוי להשתנות. "אנחנו קולטים כ-3,000 אלפים משפחות דתיות בשכונת הר יונה, מה שמחדד את העובדה כי מדובר בעיר בעלת צביון יהודי".

"צעד מתואם עם מנהיגי העיר"

בנצרת עילית מתגוררים כ-52 אלף תושבים, ובהם כעשרת אלפים ערבים, מתוכם 6,500 בעלי זכות בחירה. סבג, נוצרי יליד נצרת, שבכוונתו לרוץ ברשימה חדשה לראשות העירייה, עורר את חמתם של חלק מחברי המועצה, בייחוד בשל רצונו ליצור עיר מעורבת שבה ישרור דו-קיום בין יהודים וערבים.

חבר מועצת העיר מטעם מפלגת ישראל ביתנו, אלכס גדלקין, הביע חשש מכוונותיו של סבג. "המטרה שלנו היא לגרום לכך שאחוזי ההצבעה שלנו יגברו על אחוזי ההצבעה של המגזר הערבי", אמר גדלקין. "אני התנגדתי להקמת בית ספר ערבי מאחר שהוא יהווה מוקד משיכה עבור הציבור הערבי".

מנגד, הביע חבר המועצה מטעם מפלגת דו קיום, ד"ר עוואדה שוקרי, את תמיכתו במהלך - גם אם טען שייתכן ומדובר בצעד בעייתי. "אני חושש שמדובר בצעד מתואם עם מנהיגי העיר על מנת לפגום בקולות המגזר הערבי כדי שיתחלקו בין כמה מפלגות", אמר שוקרי. "אני מאחל כל טוב למתמודד החדש, כדי שיפעל לטובת החלפת השלטון הנוכחי בעיר. מן הראוי שהמתמודדים לראשות העיר יפעלו מתוך העיר ולא מרשויות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully