וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ הנשיא פרס הועסק בניגוד להוראת מבקר המדינה

יהושע בריינר

9.4.2013 / 14:30

אבי גיל שהוגדר בהודעת בית הנשיא כ"יועץ מיוחד" לנשיא המדינה, ואף נכח בפגישתו האישית עם הנשיא אובמה, מועסק גם בוועידת הנשיא - חרף המלצת המבקר. בית הנשיא: "נפלה טעות"

אבי גיל, יועצו של נשיא המדינה שמעון פרס, מכהן בתפקיד בכיר בתכנון אירוע "ועידת הנשיא" שיתקיים בחודש יוני הקרוב, זאת למרות הנחיית היועצת המשפטית של בית הנשיא, שהורתה בעבר כי איש מעובדי בית הנשיא לא יעבוד גם במסגרת הוועידה. גיל נחשב מקורב מאוד לנשיא והוא אף נכח בפגישה המשותפת שלו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בהודעה רשמית של בית הנשיא הוגדר גיל כחלק מהפורום המצומצם שנטל חלק בפגישה והוגדר כ"יועץ מיוחד לנשיא".

אלא שבדו"ח מבקר המדינה לשנת 2011, שבדק את אירוע ועידת הנשיא, הביע המבקר את עמדתו נגד כך שאין הפרדה בין עבודת אנשי בית הנשיא לעבודה על הוועידה, זאת על אף שאין מדובר באירוע רשמי של מדינת ישראל. אירוע הוועידה, שנחשב לכנס יוקרתי שבו משתתפים אנשי ציבור מכל רחבי העולם, זכה להתייחסות המבקר שהמליץ כי הוועידה כולה, הממומנת כיום בעזרת תרומות, תתוקצב בידי מדינת ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבי גיל נכח בפגישה המשותפת של הנשיא פרס ואובמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההמלצה, אם כן, לא אומצה על ידי מארגני הוועידה. לפני כשנה פנה "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" במכתב לבית הנשיא ובו קבל על מעורבותו של גיל בתכנון הוועידה. במכתב תגובה שנשלח בידי היועצת המשפטית של בית הנשיא, עו"ד אודית קורינלדי, נכתב כי היא הנחתה את מנכ"לית בית הנשיא שאיש מעובדיו לא יעבוד במקביל גם בוועידה. "אנו חרדים לכך שמבית הנשיא עולה מסר של אי עיבוד דו"ח המבקר, וגם הנחיות היועצת המשפטית לא מכובדות", אמרה אז נציגת הפורום עו"ד אביטל צחור.

גיל, ששימש בעבר כמנכ"ל משרד החוץ והמשרד לפיתוח אזורי, נוטל גם השנה חלק פעיל בוועידה ומשמש כאחד ממארגניה הבכירים. באתר הוועידה נכתב כי גיל הוא אחד מחברי ועדת ההיגוי בה, ומוגדר שם כ"מנהל התוכן". בנוסף, על אף שאין מדובר באירוע רשמי של מדינת ישראל, אתר הוועידה נושא את סמלה לצד סמל האוניברסיטה העברית, שגם היא ממארגני האירוע,

תגובות: "נפלה טעות אנוש בהודעה לעיתונות"

מוועידת הנשיא נמסר בתגובה כי "ועידת הנשיא החמישית מאורגנת על ידי האוניברסיטה העברית ומתקיימת בחסות נשיא הוועידה. הוועידה הינה אירוע התוכן הבינלאומי הגדול בישראל. בשל חשיבותו החברתית והציבורית, אישר משרד הפנים את השימוש בסמל המדינה. הוועידה ממומנת באמצעות תרומות מארגונים ויחידים המזוהים עם מטרות הוועידה ושותפים לקידום הרעיון שבבסיסה". עוד נמסר כי "רשימת התורמים מתפרסמת באתר הוועידה בסמוך למועד. נציין כי הוועידה איננה מתקיימת לצורך מטרות רווח ותקציבה הינו כ-11 מיליון שקלים, שמשמשים לכיסוי ההוצאות בלבד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ועידת הנשיא 2012. אסף לבנון, ספק 500
ועידת הנשיא בשנה שעברה/ספק 500, אסף לבנון

על העסקתו של אבי גיל בוועידה נמסר:" אבי גיל אינו עובד בית הנשיא ואינו נושא בתפקיד בבית הנשיא".

דוברת בית הנשיא, איילת פריש, מסרה בתגובה כי "אבי גיל איננו עובד בית הנשיא וגם איננו משמש כיועץ של הנשיא בהתנדבות. בפגישתו של הנשיא שמעון פרס עם הנשיא אובמה ביקש הנשיא עזרת גיל שמלווה אותו אישית ברמה המקצועית מזה שנים להשתתף בפגישה. בהגדרתו של גיל בהודעה לעיתונות נפלה טעות והוא נרשם כיועץ מיוחד למרות שבפועל איננו משמש ככזה, גם לא בהתנדבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully