וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז עמוד ענן: מטען הופעל נגד כוח צה"ל בעזה

9.4.2013 / 11:41

דחפור שפעל בגדר המערכת עלה על המטען ונפגע. לא דווח על נפגעים בנפש. מדובר בהפרה השביעית של הפסקת האש מאז "עמוד ענן". שלשום נורו שלוש רקטות לעבר דרום הארץ

לראשונה מאז עמוד ענן: דחפור של צה"ל עלה הבוקר (שלישי) על מטען חבלה באזור חן יונס, במהלך פעילות סמוך לגדר המערכת. במהלך הפעילות הופעל המטען נגד הכוח, ולא דווח על נפגעים. נזק נגרם לדחפור. גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי "עדיין לא ברור אם מדובר בהפעלה מכוונת נגד הכלי, או במטען שהונח מזמן והופעל במגע עם הכלי". יצוין כי מדובר באירוע הראשון של הפעלת מטען נגד כוח צה"ל מאז מבצע עמוד ענן והסכם הפסקת האש אליו הגיעו ישראל וחמאס בסיומו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לראשונה מאז עמוד ענן, מטען נגד כוח צה"ל ברצועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים אירעו מספר הפרות של הפסקת האש בדרום. שלשום נרשמה ההפרה השביעית, בירי שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. שתיים מהן התפוצצו בשטח פלסטיני, אחת מהן התפוצצה בשטח יישוב במועצה האזורית שער הנגב. האזעקה שנשמעה ביישוב טרם נפילת הרקטה קטעה את טקס יום השואה שהתקיים במקום.

ההפרה הראשונה של הפסקת האש נרשמה ארבעה חודשים וחצי אחרי תום מבצע "עמוד ענן", עם שיגור רקטה לעבר אזור התעשייה באשקלון, שגרמה לנזק לתשתית. לאחר מכן נפתחה אש לעבר הג'יפ שבו נסע מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, אלוף-משנה עופר וינטר, במהלך סיור לאורך גדר המערכת. מאוחר יותר דווח על נזק לג'יפ משלושה קליעים. ההפרה השלישית התרחשה בעת ביקורו של נשיא ארצות הברית אובמה בישראל, כשארבע רקטות שוגרו לעבר העיר שדרות וגרמו לנזק בבית ונפגעי חרדה. כמו כן, אירעו כמה מקרים נוספים של שיגורי רקטות, האחרון שבהם אמש כאמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully