וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריעה מתרחבת: צה"ל קיבל סוללה חמישית של כיפת ברזל

8.4.2013 / 20:03

חברת "רפאל" העבירה לידי מערך ההגנה האווירית את הסוללה החמישית, שעליה תפקד קצינה. לנוכח הירי לדרום הארץ, כולל שלוש רקטות אמש, נפרשה היום סוללה של המערכת בנגב המערבי

צילום: סרטון חובבים שהופץ ברשת, עריכה: רן מנחם

צפו בתיעוד: טקס יום השואה בנגב המערבי הופר בשל ירי הרקטות

עוד אחת לאוסף: סוללה חמישית של מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" הועברה בימים האחרונים מחברת "רפאל" לידי מפקדי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. הסוללה, שתוכננה תחילה להיות מופעלת על ידי חיילי מילואים, תתופעל על ידי חיילים בשירות סדיר. מי שתפקד על הסוללה היא סרן הדר, קצינה שצמחה במערך ההגנה האווירית, שהיא גם הקצינה השנייה שתעמוד בראש הסוללה ליירוט רקטות. בכך מצטרפת הסוללה לארבע סוללות שכבר נמצאות בשימוש מבצעי בידי צה"ל, והמגנות על שטח ישראל בשנים האחרונות בהצלחה רבה, ובעיקר במהלך מבצע "עמוד ענן".

הסלמה בדרום, משגר "כיפת ברזל" ליד אשדוד. רויטרס
עוד סוללה לאוסף. כיפת ברזל/רויטרס

ביממה האחרונה התקיימה הערכת מצב בישראל, לנוכח שיגור שלוש הרקטות לעבר דרום הארץ אמש. אחת מהן נפלה בשטח ישראל, ושתיים נפלו ברצועת עזה. גורמים בממשל המצרי טענו בשיחות עם ישראל כי מבדיקת האירוע עולה שפעילי ארגון קיצוני, ככל הנראה סלפי, הם ששיגרו את הרקטות, ולנוכח המצב חמאס החליט לפרוש כוחות גדולים יותר בשטח, על מנת למנוע את שיגור הרקטות. בהתאם להערכות המצב במערכת הביטחון, הוחלט לתגבר את האזור בסוללת כיפת ברזל, זאת בשל העובדה שכלל השיגורים מאז מבצע עמוד ענן ועד אמש לא יורטו.

"המצב שלפני 'עמוד ענן' לא יחזור"

גורם בלשכתו של שר הביטחון משה יעלון אמר לוואלה! חדשות: "שר הביטחון קבע עמדה ברורה והוא לא מתכוון לסגת ממנה. לא יהיו טפטופי ירי על יישובי הנגב המערבי ללא תגובה. המצב שלפני 'עמוד ענן' לא יחזור".

בתוך כך, חיילים המפטרלים לאורך גדר המערכת בעזה מספרים כי בחודש האחרון התגברו הפרות הסדר על הגדר שמתבצעות בליווי שוטרי חמאס. לדברי אחד החיילים, "המפגינים מגיעים באוטובוס מאובטח על ידי שוטרי חמאס חמושים עד למרחק של כמאה מטרים מהגדר. המפקדים לא עושים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ולאחר כמה קריאות לעזוב את האזור מתבצע ירי על מנת לפגוע, ברגע שהם נכנסים לטווח השטח שאסור לתנועה".

הירי אמש היה ההפרה השביעית של הפסקת האש, שהופרה לראשונה ארבעה חודשים וחצי אחרי תום מבצע "עמוד ענן", עם שיגור רקטה לעבר אזור התעשייה באשקלון, שגרמה לנזק לתשתית. לאחר מכן נפתחה אש לעבר הג'יפ שבו נסע מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, אלוף-משנה עופר וינטר, במהלך סיור לאורך גדר המערכת. מאוחר יותר דווח על נזק לג'יפ משלושה קליעים. ההפרה השלישית התרחשה בעת ביקורו של נשיא ארצות הברית אובמה בישראל, כשארבע רקטות שוגרו לעבר העיר שדרות וגרמו לנזק בבית ונפגעי חרדה. כמו כן, אירעו כמה מקרים נוספים של שיגורי רקטות, האחרון שבהם אמש כאמור.

  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully