וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרבות: "אור ירוק" לעסקאות צבאיות עם טורקיה

8.4.2013 / 11:57

לראשונה זה שלוש שנים ישובו נציגי התעשיות הביטחוניות בישראל למשא ומתן עם טורקיה - שוק שהכניס בעבר מאות מיליוני דולרים בשנה. כל עסקה תהיה כרוכה באישור משרד הביטחון

פיוס, לא רק במישור הדיפלומטי: נציגי תעשיות ביטחוניות בישראל, שמפתחות ציוד ביטחוני מגוון, קיבלו "אור ירוק" לנהל משא ומתן עם טורקיה - כך נודע היום (שני) לוואלה! חדשות. מדובר בהתפתחות משמעותית עבור נציגי התעשיות בישראל, שכן השוק הטורקי היה מקור להכנסות בגובה מאות מיליוני דולרים בעבר, שעיקרן ממכירת כלי טיס לא-מאוישים. טרם חתימת כל עסקה תועבר בקשה לכך לידי משרד הביטחון, שאישורו הכרחי למהלך.

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
המדינות ישובו לשיתוף פעולה ביטחוני מלא? ארדואן ונתניהו/רויטרס

"עד לאחרונה אסור היה לנו לדבר עם הטורקים על כל סוג של עסקה כזאת, מטעמים ביטחוניים", סיפר לוואלה! חדשות אחד מנציגי התעשיות הביטחוניות. "מאז התנצלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאמר לנו לנהל דיאלוג מול הטורקים, שאחריו יש להגיש בקשה למשרד הביטחון לקיום העסקה וכל מקרה ייבחן לגופו", הוסיף.

שליח ראש הממשלה למשא ומתן עם טורקיה, יוסף צ'חנובר, יטוס ביום חמישי לאנקרה עם היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור. השניים ישתתפו בתחילת השיחות עם בכירי הממשל הטורקי, כדי לחדש את מערכת היחסים ולקבוע את גובה הפיצויים שישולמו למשפחות קורבנות המשט לעזה. כמו כן, בהיבט המשפטי, תובטח הגנתם של לוחמי שייטת 13 ומפקדי צה"ל שהיו מעורבים במשט הטורקי.

חידוש היחסים הביטחוניים הוא בשורה לתעשייה הצבאית. בשנת 2010 הורה מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני על איסור ייצוא ביטחוני לטורקיה, למעט השלמת עסקאות שנחתמו מול משרד ההגנה הטורקי והתחייבויות קודמות, לרבות תחזוקת כלי טיס ואמצעי לחימה. המהלך קרם עור וגידים עקב חשש שטכנולוגיה "כחול לבן" תופנה נגד ישראל בשל העוינות שהפגין הממשל הטורקי והנתק בין הצבא הטורקי לצה"ל. ההחלטה של משרד הביטחון פגעה באופן משמעותי בתעשיות הביטחוניות בישראל, שכן טורקיה שחברה בברית נאט"ו, היוותה מקפצה של מוצרים ישראליים לשווקים אחרים בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully