וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל האיומים: במערכת הביטחון נערכים למתקפת סייבר

5.4.2013 / 20:41

בצה"ל ומערכת הביטחון נערכים להגן על מערכות המידע, שמרביתן מאובטחות ברשת פנימית. לקראת המתקפה עליה הודיע "אנונימוס" מראש, קיבלו עובדי משרד הביטחון הנחיות מיוחדות

בעקבות האיומים ברשת האינטרנט על מתקפת סייבר צפויה של קבוצת אנונימוס החל מיום ראשון על אתרי ממשל ומוסדות ציבור בישראל‚ החלה בשבוע האחרון היערכות מיוחדת במשרד הביטחון ובצה"ל להגנה על מערכות המידע. למרות שמרבית מערכות המידע מאובטחות ברשת אינטרנט פנימית, בחלק מהמשרדים קיים חיבור ישיר לרשת האינטרנט האזרחית ומחשבים אלה מהווים פוטנציאל גבוה למתקפה בידי האקרים ששואפים לשבש את הפעילות ואף לאסוף מידע רגיש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמ"ל ההגנה שהקים צה"ל להתמודדות עם מתקפות סייבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון אנונימוס מבצע בשנתיים האחרונות מתקפות סייבר על אתרי אינטרנט בישראל תוך כדי התמקדות באתרי משרדי הממשלה השונים, כולל אתר דובר צה"ל וגופי ביטחון נוספים. לפני כשנה העלו נציגי הארגון לרשת הודעה על כוונתם לבצע מתקפה נגד אתרים בישראל במחאה על פעילות צה"ל במשט הטורקי ב-2010 והמצור לכאורה על רצועת עזה. התקפה רחבת היקף מצד הארגון והאקרים נוספים בוצעה במהלך מבצע "עמוד ענן" וכוונה, בין היתר, נגד אתר דובר צה"ל במטרה להפיל אותו ולמנוע גלישה אליו מרחבי העולם.

במערכת הביטחון מעריכים כי הצעד הבא של פצחנים מרחבי העולם, עליו הכריזו בשבועות האחרונים, נועד לעורר תהודה בישראל. יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אלוף (במיל') יפתח רון-טל, חשף בוועידת הסייבר השנתית שהתקיימה בחודש ספטמבר 2012 במכון למחקרי ביטחון לאומי כי מדי יום חווה חברת החשמל בין עשרת אלפים ל-20 אלף התקפות סייבר לרשת המחשבים, וכי רק מאות מהן מקורן באיראן.

"ככל שיחלוף הזמן, ניתן מענה טוב יותר"

לקראת המתקפה הצפויה בתחילת השבוע, קיבלו עובדי משרד הביטחון הנחיות מיוחדות והודעה לפיה ייתכנו שיבושים בפעילות המחשבים כחלק מההתפתחויות ביום ראשון ומתוך מטרה למזער נזקים. גורם ביטחוני מסר לוואלה! חדשות כי צה"ל אחראי על ההגנה של עצמו מפני התקפות האקרים, אך שאר משרדי הממשלה מקבלים מענה באמצעות תהיל"ה, הגוף הממשלתי לסוגיית המחשבים. קצין בכיר באגף התקשוב אמר כי "יש לנו להצלחות ולפעמים אירועים שמהם אנחנו צריכים ללמוד. ככל שיחלוף הזמן, נשתפר וניתן מענה טוב יותר מול הניסיונות לתקוף את המערכות השונות של צה"ל".

לפני כחודשיים נחנך לראשונה בישראל חמ"ל הגנה בסייבר שנועד לזהות מתקפות סייבר על אתרי צה"ל, להנחות את היחידות השונות ולתת מענה הגנתי בפרקי זמן קצרים. את החמ"ל מאיישים 20 חיילים, 24 שעות ביממה, לאורך כל השנה. החמ"ל מחובר לחמ"ל תהילה, רשת האינטרנט של משרדי הממשלה ומערכת "ראם" של שירות הביטחון הכללי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשנה האחרונה חלה עלייה בהיקף מתקפות הסייבר על מדינת ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה הודה קצין בכיר באגף התקשוב כי חלה עלייה בהיקף מתקפות הסייבר על מדינת ישראל בשנה האחרונה. "אנחנו חשים בהתעצמות ומתמודדים עם אתגרים החל מהאקרים בודדים, דרך ארגון אנונימוס שמוציא מעת לעת הודעות על התקפות עתידיות ועד אויבים ששוכרים שכירי חרב לתקוף אותנו", אמר. לדבריו, לעיתים יש קושי בבלימת ההתקפות שמבוצעות בשיטה של "שתילת וירוס" במחשבים ברחבי העולם מבלי שבעליהם ידעו על כך וביום פקודה הם יבצעו התקפה על יעדים ממוקדים בישראל תוך כדי הערמת קושי רב לאתר את מקור ההתקפה.

ד"ר אביתר מתניה, ראש המטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה, אמר בכנס הרצליה האחרון כי "העולם הזה משנה את הסדר הקיים ולא מדובר רק בעיסוק בין מדינות שיכולות לתקוף בסייבר, אלא לפתע יש קבוצות טרור קטנות שיכולות לערער על מדינות באמצעות פחד מפני טרור קיברנטי". לדבריו, "האופן בו תפסנו את ממד הסייבר והאיום הגלום בו שונה מהאופן בו אנחנו תופסים אותו היום ואני בטוח שזה ישתנה בעוד עשר שנים כשהוא יתפתח. כשאנחנו באים לנסות ולשרטט את הקשר הזה, עלינו לראות איך אנו מתמודדים עם הבעיות הנכונות לעכשיו, אך גם לנסות ולצפות את העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully