וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירושלים אישרו חצי מיליון "למניעת חזרה בשאלה"

4.4.2013 / 15:05

עיריית ירושלים אישרה לאחרונה מימון תכנית שמטרתה למנוע מתלמידות תיכון לנטוש את הדת. כעת הוגשה עתירה נגד התכנית, אך העירייה טוענת בתגובה: "היא בוטלה לפני שבועיים"

ועדת הכספים בעיריית ירושלים אישרה בסוף חודש פברואר הקצבה של חצי מיליון שקלים למימון תכנית בשם "אורות פנימה", שמטרתה המוצהרת היא לתת מענה ל"תלמידות שמסיימות תיכון דתי ועוזבות את הדת או את המשמעות והחיות שבה". העירייה טוענת כי התכנית בוטלה לפני שבועיים, אך לדברי יו"ר ועדת הביקורת ויו"ר האופוזיציה מאיר תורג'מן, נאמר לו שטענותיו נגד התכנית נמצאות בטיפול היועץ המשפטי של העירייה ועד כה הוא לא קיבל תשובה. אתמול (רביעי) הגיש תורג'מן לבית משפט המחוזי בעיר עתירה מנהלית נגד התכנית, באמצעות עורך דין יוסי חביליו.

אילוסטרציה. שרון בוקוב
"העירייה מצאה חצי מיליון שקל בשביל שבנות לא ילבשו מכנסיים?"/שרון בוקוב

לדברי תורג'מן, היוזמה לתכנית הגיעה מיו"ר סיעת יהדות התורה בעיר, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך החרדי, יצחק פינדרוס. "כשדיברתי עם מנהל חינוך חרדי איתמר בן עזר, הוא הסביר לי מדוע התוכנית חשובה בעיניו", סיפר תורג'מן. "הוא אמר 'שמע, אתה צריך להבין, אלו בנות שמעשנות, שלובשות מכנסיים, הולכות עם בחורים', ואני שואל - זה תפקידה של עיריית ירושלים? אותה עירייה שקיצצה בהסעות שעלו לה 300 אלף בשנה בטענה שאין לה כסף, אותה עירייה שלא שמה מתקנים בגני ילדים חרדים כי אין לה כסף, אותה עירייה מצאה חצי מיליון שקל בשביל שבנות לא ילבשו מכנסיים ולא ילכו עם בחורים? אני לא מוכן לזה".

בעתירתו של תורג'מן נכתב בין היתר כי "עיריית ירושלים, כמו כל רשות מקומית אחרת, אינה מוסמכת ואין זה מתפקידה להפעיל או לממן, ישירות או בעקיפין, תכנית או פעילות שנועדה למנוע או לצמצם חזרה בשאלה, שכן מדובר בנושא מובהק של דת ומצפון שאינו נכלל במסגרת סמכויות ותפקידי העירייה ומהווה פגיעה בחופש הדת של התלמידות".

עוד נכתב כי "הבחירה האם להיות דתי או חילוני, או להצטרף לדת או לעזוב את הדת, היא בחירה מובהקת שעניינה בחופש הדת והמצפון של כל אדם ואדם. אין זה מעניינה של הרשות המקומית לנסות להשפיע על אדם להצטרף לדת, לעזוב את הדת או שלא לעזוב את הדת, ובוודאי אין מקום שהרשות תוציא מתקציבה כספי ציבור למטרה זו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מדוע אושרה התכנית מלכתחילה?"

בתגובה לדברים מסרה עיריית ירושלים כי "התכנית בוטלה על ידי העירייה כבר לפני למעלה משבועיים, זמן רב לפני העתירה וללא כל קשר אליה, בשל אי-התאמה למערכת העירונית". בתגובה לדברים אלה אמר עורך הדין חביליו שניסח את העתירה כי "אם יתברר שזה נכון, אנו מברכים על כך ורואים בכך הישג חשוב. בכל מקרה, ביטול הפעולה מותנה בביטול החלטת המועצה בישיבת המועצה. כמו כן, עולה השאלה מדוע אושרה הפעולה מלכתחילה גם בוועדת הכספים וגם במועצה, ורק האיום בהליך המשפטי גרם לעירייה לבטל את הפעולה. מעניין מה קורה בכל אותם מקרים אחרים שבהם אין איום בהליך משפטי".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך החרדי, יצחק פינדרוס, אמר בתגובה לטענות תורג'מן נגד התכנית כי "מדובר בפרויקט שהעירייה מתבקשת לבצע על ידי הנהלות בתי הספר וביוזמתם. זהו אחד מתוך עשרות פרויקטים ותכניות שהוכרו על ידי משרד החינוך, החברה למתנ"סים ועיריית ירושלים, אשר הוכיחו עצמם כיעילים למניעת נשירה בקרב בני נוער, בנים ובנות במגזר הדתי והחרדי, וזאת בכדי למנוע מאותם תלמידים להידרדר עד כדי נשירה מבתי הספר". הוא הוסיף כי "אותם חברי מועצה המטיפים, ככל הנראה אין להם מושג במה מדובר ומוטב יהיה שיפסיקו לחפש כותרות ויתחילו לפעול בקרב בני הנוער בבתי הספר הממלכתיים בירושלים, שם נתוני האלימות מדאיגים, כפי שניתן לראות מנתוני משרד החינוך לשנת 2012".

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מתחה היום ביקורת חריפה על עצם אישור התוכנית. "יש הרבה סופרלטיבים שאפשר לתת להחלטה של עיריית ירושלים להקצות חצי מיליון שקלים לתוכנית שנועדה למנוע מנערות דתיות לצאת בשאלה: בזבוז כספי מסים, כניעה לחרדים, פטרונות, חריגה מסמכות, ועוד ועוד", כתבה ח"כ גלאון בעמוד הפייסבוק שלה. "לכן חשוב לזכור שמי שבאמת יסבלו מהאכזריות של התוכנית הזאת הן אותן בנות אמיצות שקיבלו החלטה מצפונית לעזוב מסגרת שהן כבר לא מאמינות בה. במקום לתת להן את חופש הבחירה להשתלב בעולם החילוני, ובמקום לעזור להן לרכוש השכלה כללית וכישורי עבודה, עיריית ירושלים חושבת שזה הגיוני לבזבז כספי ציבור כדי להלך אימים על בוגרות תיכון ולהפעיל עליהן לחץ פסול במסווה של 'חיזוק' כדי שחס וחלילה לא ינטשו מסגרת שהן היו בוגרות מספיק כדי להבין שהיא לא מתאימה להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully