וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הירי מעזה: יעלון ידון בדרכים להשבת ההרתעה

4.4.2013 / 13:01

השר יכנס בכירים במערכת הביטחון כדי למצוא דרכים חדשות ללחוץ על חמאס ולמנוע את טפטופי הירי מהרצועה. גורם ביטחוני: "ללא החלטיות והתמדה נחזור לתקופה שלפני עמוד ענן"

שר הביטחון משה יעלון יכנס בצהריים (חמישי) את בכירי מערכת הביטחון במהלך הערכת המצב השבועית, כדי לדון בהמשך הירי מרצועת עזה שהתגבר בשבועות האחרונים ומכרסם ביכולת ההרתעה הישראלית. לקראת הדיונים, אמר גורם ביטחוני בכיר כי "מדינת ישראל נדרשת להשיג מנופי לחץ חדשים על חמאס ולהפגין החלטיות והתמדה, אחרת נחזור לתקופת סבבי הירי כפי שאירע לפני המבצע האחרון".

אותו גורם הדגיש כי הפצצות חיל האוויר ברצועת עזה לפני יומיים משדרות מסר בעיקר לצד הישראלי - ולא מאיימות על הצד הפלסטיני. "חמאס משחק על כל המגרשים, גם ברצועה וגם ביהודה ושומרון", הסביר. "כשארגוני הטרור מעזה משגרים רקטות הם מעבירים באותו רגע מסר לפעילים ולרחוב הפלסטיני ביהודה ושומרון: 'אנחנו תוקפים את ישראל, ומה אתכם?'. כך הם מדרבנים אותם לצאת לפעול נגד צה"ל. לדבריו, "המצרים מעירים להם, אבל בכלי תקשורת במצרים ניתן לשמוע בכירים מדברים אחרת, ובגנות ישראל".

רקטה נפלה הבוקר בשדרות בשטח פתוח, מרץ 2013. דייב בוימוביץ'
נפל רקטה בנגב המערבי, אתמול/דייב בוימוביץ'

במערכת הביטחון יש הקוראים שלא להשתמש במעברי הגבול כאמצעי לחץ על החמאס, משום שהם לא משמשים להברחת אמצעי לחימה. לכן, סגירתם רק מעצימה את תחושת הבידוד והתסכול של תושבי הרצועה ולא של בכירי ארגוני הטרור, שנהנים מהברחות שמקורן במנהרות מתחת לציר פילדלפי. יצוין כי בעקבות שיגור מטח הרקטות לעבר שדרות במהלך ביקור נשיא ארה"ב ברק אובמה בישראל הוגבל מרחב הדיג בחופי עזה מכ-10 ק"מ לכ-5 ק"מ, בניגוד להסדר שסוכם בין ישראל לחמאס אחרי מבצע עמוד ענן.

במערכת הביטחון ערים לעובדה שמערכת היחסים בין שר הביטחון הנכנס לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו לא דומה למערכת יחסיו עם שר הביטחון הקודם אהוד ברק, שהיה מונע מראש הממשלה להתערב באופן גס במדיניות מערכת הביטחון נגד חמאס, וכי ייקח זמן ליעלון לגבש עמדה ברורה. בתוך כך, מתעקשים גורמים בכירים בצה"ל כי חמאס לא מעוניין בהסלמה הנוכחית ומתאמץ למנוע אותה באמצעות אכיפה נגד ארגוני טרור סוררים. גורם בכיר הסביר שחמאס ספג מכה קשה במבצע "עמוד ענן" וכפה שקט ארוך מאוד שנמשך כמעט חמישה חודשים. בימים אלה פועל הארגון כדי למנוע תגובה צבאית.

אתמול שוגר מטח רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, ככל הנראה בתגובה לתקיפת צה"ל בלילה. צבע אדום נשמע בשדרות ותושבים בעיר דיווחו על שמיעת הדי פיצוץ באזור. אנשי כוחות הביטחון איתרו שלוש רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים באזור העיר. לא דווח על נפגעים או על נזק לרכוש. רקטה רביעית התפוצצה בשטח רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully