וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום חורף: מרץ יבש מאוד, הכנרת מלאה מאשתקד

אין לדעת אם הגשם הצפוי לפקוד אותנו ממחר הוא האחרון לחורף הקרוב, אך על פי נתוני המשקעים של חודש מרץ - הוא נחוץ בהחלט. מצב הכנרת, עם זאת, מגלה תמונה אופטימית

האם מערכת הגשם שצפויה לפקוד אותנו החל ממחר תציל את כבודו האבוד של חודש מרץ? כמויות הגשם שירדו בחודש שעבר היו נמוכות הרבה מהממוצע, כשבתל אביב ירדו 1.5% מהכמות הרב-שנתית הממוצעת לחודש מרץ, בירושלים כ-5%, בצפת כ-17% ובבאר שבע כ-0.7%. לשם השוואה, לפני עשור, בשנת 2003, ירדו בחיפה 167 מילימטרים של גשם בחודש מרץ ובתל אביב 169 מילימטרים, זאת מול עשרה מילימטרים ומילימטר אחד בלבד, בהתאמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות התמונה העגומה, בכנרת חלה עלייה איטית ובטוחה של המפלס ונרשמה בו עלייה של מטר וחצי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנהל תחום כנרת ברשות המים, ד"ר דורון מרקל, הנתונים האופטימיים בימה נובעים מחודשי החורף הקודמים שסיפקו כמות משקעים סבירה, וכן ממדיניות רשות המים של שאיבה מוקטנת ביחס לכמות הנכנסת לכנרת ולמקורות המים הטבעיים.

מפלס הכנרת עולה מהגשמים. ג'יליס
מפלס הכנרת עולה מהגשמים/ג'יליס

"הכלים שקיימים היום לא היו קיימים לפני עשר שנים. בשנה שעברה שאבו מהכנרת כ-180 מיליון קוב פחות ממה שנכנס אליה והדבר איפשר התחלה של החורף האחרון במפלס הגבוה ב-1.1 מטרים יותר מהמפלס בתחילת השנה שעברה". לדברי ד"ר מרקל, מפלס הכנרת יתייצב בשנים הקרובות ויעמוד על רום של מינוס 211.05 מטרים. היום עומד המפלס על רום של מינוס 209.95, כשבתקופה המקבילה אשתקד עמד על מינוס 211.540 וב-2009 עמד על מינוס 213.395.

מזג אוויר סוער בתל אביב, ינואר 2013. בן קלמר
פעם אחרונה? גשם בתל אביב/בן קלמר

ובאשר ל"מיני חורף" שצפוי להגיע מחר לאזורנו, מהשירות המטאורולוגי נמסר כי המערכת החורפית יחסית שתגיע מחר לאזורנו היא מסיבית, ונחשבת נדירה לחודש אפריל. עם זאת, לא ניתן לומר כי זהו הגשם האחרון השנה. היום מורגש "מיני שרב" ברחבי הארץ, אך מחר יחל גשם בצפון, יתפשט למרכז ועשוי להגיע אף לצפון הנגב, מה שמעלה חשש קל לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה. בנוסף, תורגש ירידה של 6-8 טמפרטורות וינשבו רוחות חזקות מאוד – עד 50-60 קילומטרים לשעה. אובך ישרור בעיקר בדרום הארץ. המגמה הזו תימשך עד יום שישי אחר הצהריים, ובשבת תורגש התחממות שתתגבר ביום ראשון, וזאת לקראת שבירת השרב הבאה שתהיה במהלך השבוע הבא.

התחזית: היום - חם מהרגיל, מחר הגשם חוזר

לפניות לכתבת: daniellerosenbaum@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully