וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה שנורתה בזמן ביקור אובמה התגלתה בגן ילדים

רמי שני

2.4.2013 / 15:13

שרידי הרקטה אותרו בגן בשדרות רק היום מהסיבה שהגננות לא הגיעו למקום במהלך חופשת הפסח. נזק רב נגרם למבנה. "אם היו כאן ילדים, זה היה גורם אסון גדול מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו: בזמן ביקור אובמה, רקטה נחתה בחצר בית בשדרות)

שרידי רקטת קסאם אותרו היום (שלישי) בגן ילדים בשדרות. מדובר ככל הנראה ברקטה שהתפוצצה במהלך ביקור אובמה בארץ לפני כשבועיים. יחידת החבלנים של מרחב לכיש, שטיפלה בזירת הנפילה, הוזעקה לסלק את הנפל. נזק רב נגרם למבנה.

רקטה התפוצצה בגן ילדים בשדרות, אפריל 2013. חטיבת דובר המשטרה
התקרה שניזוקה בגן הילדים, היום/חטיבת דובר המשטרה

הרקטה, בקוטר 115 מ"מ, גרמה נזק רב לגן הילדים. היא לא התגלתה ביום בו נורתה, משום שעד עתה הבוקר לא נכנסו העובדות לגן בשל חופשת הפסח. הבוקר הן הגיעו להכניס מוצרי מזון לגן, לקראת שובם של הילדים מהחופשה מחר, וגילו את ההרס שגרמה התפוצצות הרקטה. "מזל שזה קרה כשלא היו ילדים בגן", אמר תושב העיר. "אם היו כאן ילדים, זה היה גורם אסון גדול מאוד". הגן שייך לזרם חרדי הפועל בשדרות ולומדים בו כ-30 ילדים.

כזכור, ביומו השני של ביקור אובמה, נורה מטח רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובים סמוכים ותושבים דיווחו כי שמעו פיצוצים. אחת הרקטות נחתה בחצר של בית והסבה נזק למבנה. למקום הגיעו במהירות כוחות משטרה ומגן דוד אדום, שהעניקו טיפול לאחת מבנות הבית, שהוגדרה כנפגעת חרדה.

רקטה נפלה הבוקר בבית בשדרות, מרץ 2013. דייב בוימוביץ'
הנזק שהסבה הרקטה שנחתה בחצר בית בשדרות במהלך ביקור אובמה/דייב בוימוביץ'

שתי רקטות נוספות שנורו באותו הבוקר התפוצצו בשטחי רצועת עזה ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח ליד קיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. בכל המקרים לא היו נפגעים. עתה מתברר, כי נורו עוד מספר רקטות, נוסף על ארבע הרקטות שזוהו בשעת הירי. ההערכה עתה היא כי מדובר במטח של שש עד שבע רקטות שנורו לעבר ישראל.

בני המשפחה שבחצר ביתם פגעה הרקטה נשמעו באותו הבוקר מבוהלים, אך לא מופתעים. "הרקטה נפלה בחוץ, על הריצוף ועשתה נזק למרצפות. הילדה שלי עכשיו, מאוד מבוהלת", סיפר יוסי חזיזה, אב המשפחה. "אנחנו חזקים. עברנו הרבה מאוד ונעבור גם את זה". חזיזה היה בדרכו לעבודה באשקלון, כששמע את קול האזעקה. "עצרתי את הרכב ונכנסתי מיד לממ"ד, כשהרכב עוד היה מונע. האישה והילדה כבר היו שם. הילדה שלי גם עכשיו שם. היא מאוד מפוחדת". לדברי חזיזה, זו הפעם השלישית שרקטות מתפוצצות בסביבת ביתו. "אנחנו חזקים מאוד בנפש. לא נירתע גם מזה", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully