וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה לחמץ - ולמופלטה: עם ישראל חגג את המימונה

שלומי גבאי

2.4.2013 / 0:20

המונים ציינו את סופו של חג הפסח ברחבי הארץ, מי בחגיגות המימונה המסורתית ומי בתורים הארוכים במאפיות. נתניהו התארח באור עקיבא: "מגיע לעם ישראל שיהיה לו קצת מתוק"

צילום: דניאל בוק,עומר מירון. עריכה: טל רזניק

"תרבחו ותסעדו": כמדי שנה חגג אמש (שני) עם ישראל את המימונה ברחבי הארץ, במגוון מטעמים ומתוקים. חגיגות המימונה, המסמלות את סופו של חג הפסח, נמשכו אל תוך הלילה, ובמקביל יצאו המונים כדי לציין את תום החג באכילת חמץ, לאחר למעלה משבוע של אכילת מצות.

המימונה של משפחת בניטה באור עקיבא. שלומי גבאי
המימונה באור עקיבא, אמש/שלומי גבאי

כבכל שנה, גם השנה השתתפו פוליטיקאים רבים בחגיגות המימונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע עם רעייתו שרה להיכל התרבות באור עקיבא, שם הוא השתתף במימונה שאליה הוא נוהג להגיע מדי פסח. במהלך האירוע אמר נתניהו כי המימונה היא חגם של כלל אזרחי ישראל ולא רק של יוצאי צפון אפריקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נתניהו ורעייתו בחגיגות המימונה באור עקיבא, 1.4.13. שלומי גבאי
"חגם של כלל אזרחי ישראל". ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה בחגיגות המימונה באור עקיבא, אמש/שלומי גבאי

במימונה המסורתית, שבה השתתפו כ-250 חוגגים, לקחו חלק גם ראש העירייה שמחה יוסיפוב ויו"ר הפדרציה העולמית של יהודי מרוקו, סם בן שטרית וכן רעיית הנשיא המנוח, ראומה ויצמן. את החגיגות - שנערכו השנה בסימן 40 שנה לחגיגות המימונה בישראל - ליוותה תזמורת מרוקאית, כשמסביב אבטחה כבדה של משטרת ישראל והיחידה לאבטחת אישים.

"תרבחו ותסעדו אור עקיבא", פתח ראש הממשלה את דבריו בחגיגה. "תרבחו ותסעדו עם ישראל". לדבריו, "הסיפור של אור עקיבא הוא הסיפור של ישראל. זו הייתה עיירת פיתוח, ואין מושג שאני יותר שונא מעיירת פיתוח. עיירת פיתוח, שהפכה להיות עיר ואם מפותחת במדינת ישראל ויש לה היום תעשייה מפוארת, מערכת חינוך מהטובות. רבים רוצים לבוא לאור עקיבא, והסימן הכי מובהק להצלחה הוא שהדור הצעיר רוצה להישאר באור עקיבא. אין סימן יותר מובהק להצלחה".

נתניהו ורעייתו בחגיגות המימונה באור עקיבא, 1.4.13. שלומי גבאי
נתניהו טועם מופלטה, אמש באור עקיבא/שלומי גבאי

ראש הממשלה אמר כי המימונה היא "חג של פתיחת הלב והבתים. זה חג שהתחיל מיהודי צפון אפריקה והפך לכל עם ישראל. גם זה סימן להצלחה". הוא הוסיף כי "עם ישראל עובר ממצה ומרור למופלטה ודבש. מותר. מותר שיהיה קצת מתוק. מגיע לעם ישראל שיהיה לו קצת מתוק". הוא התייחס לאירוע הטרגי של שלושת האחים שטבעו למוות באשקלון וסיפר כי שוחח עם אב המשפחה. "אמרתי לו שאני מדבר בשם כל אזרחי ישראל ומחזק אותו שימצא את תעצומות הנפש להתגבר על האסון", אמר.

תורים לחמץ עם תום הפסח במאפיית אבולעפיה. דרור עינב
תורים משתרכים במאפיית אבולעפיה ביפו, אמש/דרור עינב

במקביל, חגגו חברי מפלגת הבית היהודי, בראשות שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט, את המימונה בנתיבות. שרי הליכוד השתתפו במימונה בביתו של חבר מרכז הליכוד דני אביטל בחולון, ואילו שר הביטחון הטרי, משה (בוגי) יעלון, חגג את המימונה בגן המייסדים ברחובות. יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ' (העבודה), חגגה את המימונה באירוע פרטי.

"אנחנו כאן לתמיד. לא נרכין ראש בפני אף אחד", אמר בנט במימונה בנתיבות. "לא בפני המצרים. ולא בפני הטורקים". שר השיכון אורי אריאל, שהשתתף במימונה בבית שמש, אמר כי "המימונה היא חג האמונה. האמונה בקדוש ברוך הוא ובידיעה כי כל מאן עביד לטב עביד. האמונה שלמרות כל הקשיים בדרך, בסוף תגיעה הגאולה. גם אני חברים יקרים מאמין. אני מודע לציפיות הגבוהות ממני כשר השיכון להוזלת מחירי הדיור, ואני אכן מתכוון לפעול לשם כך. זה לא יהיה קל. זה לא יקרה בן לילה, אבל אני מאמין שזה יקרה. אני מאמין ומבקש מכם את האמונה הזאת גם כן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנט מכין מופלטות בנתיבות/מערכת וואלה!, צילום מסך
תורים לחמץ עם תום הפסח במאפיית אבולעפיה. דרור עינב
תורים לחמץ עם תום הפסח במאפיית אבולעפיה/דרור עינב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברת הכנסת מירי רגב במימונה בגן יבנה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully