וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס בגן עדן: החרם שמאיים על החופים המרהיבים

בועז ארד

28.3.2013 / 10:20

פרשת גילוי עריות וגזר דין אכזרי לקורבן מטלטלים בימים אלה את האיים המלדיביים, ועיקר הלחץ מגיע ממקור מפתיע. אם לא די בכך, גם סערה של אטריות מאיימת על ענף התיירות

לאיים המלדיביים, רפובליקה איסלמית זעירה באמצע האוקיינוס ההודי ומהמקומות היפים ביותר על פני כדור הארץ, לא חסרות צרות: ההתחממות הגלובלית, כמו גם העלייה המתמשכת בפני הים, מאיימות להטביע את תושבי המקום ולמחוק את האיים מעל פני האדמה. אם לא די בכך, הרי שצרה נוספת בדמות עצומה אינטרנטית קוראת לחרם תיירות על המדינה.

העצומה תופסת תאוצה גדולה בימים האחרונים, מתקרבת בקצב מסחרר לשני מיליון חתימות, ומאיימת לפגוע בתעשיית המלונאות המקומית, ממקורות ההכנסה הבודדים של תושבי האיים. עד כה חתמו יותר מ-1.3 מיליון בני-אדם על העצומה, שהופצה בזעם על מעצרה של נערה מלדיבית בת 15 שהותקפה מינית.

במשך תקופה ארוכה נאנסה הנערה על-ידי אביה החורג, שאף הכניס אותה להריון ולאחר מכן רצח את התינוק שילדה. הנערה הורשעה בבית משפט מוסלמי בקיום יחסי מין מחוץ לנישואין, עבירה שהעונש עליה הוא 100 מלקות משפילות עד זוב דם, כשגזר הדין מבוצע בפומבי.

האיים המלדיביים. AP
שינויי האקלים מאיימים להטביע במים את חופי המדינה/AP

מתברר שמאחורי הנופים המרהיבים, החופים הלבנים, שוניות האלמוגים שוקקות החיים והמלונות היוקרתיים, מסתתרת מציאות חשוכה ועגומה מאוד שבה שולטים חוקי השריעה ונשים זוכות ליחס מחפיר. על-פי נתונים בלתי רשמיים, כ-150 נשים מלדיביות – ורק 50 גברים – ממתינים בימים אלה לגזרי דין על עבירות שונות של ניאוף. במקרים לא מעטים מדובר בנשים שהיו קורבן לאונס.

לא אחת ניסו האו"ם וארגון אמנסטי להציף את הסוגיות הללו לדיון אך ללא הצלחה. ואולם, נראה כי מה שלא הצליחו לעשות גופים בינלאומיים הצליחו לעשות לאחרונה יוזמי העצומה האינטרנטית.

בכל רחבי הרשת מהדהדת הקריאה להפעיל לחץ בינלאומי על שלטונות האיים המלדיביים כדי לחון את הנערה שנאנסה ולבטל כליל את עונשי ההלקאה המחרידים. אתר חדשות התיירות הגדול ETN הודיע בתגובה כי לא יפרסם שום ידיעה הקשורה באתרי הנופש שבאיים עד להודעה חדשה. גם המיליארדר ריצ'רד ברנסון, בעלי ענקית התעופה וירג'ין, פרסם הודעת גינוי חריפה באתר החברה.

האיים המלדיביים. AP
כמעט מיליון תיירים מגיעים מדי שנה לאיים המלדיביים/AP

על אף הודעתו של נשיא הרפובליקה מוחמד וואהיד חסן כי בכוונתו "לבחון את הסוגיה" ולמרות המשבר התדמיתי הקשה, במשרד התובע הראשי של האיים המלדיביים ממש לא מתרגשים. לטענת נציגי המשרד, העונש נגזר על הנערה בגין "עבירה נפרדת" של קיום יחסי מין מחוץ לנישואין ובשל הודאתה בחקירה, ובין כה וכה מדובר בעונש שיבוצע "רק בעוד שנתיים". ראש מחלקת יחסי הציבור והשיווק של הרפובליקה, מוחמד מליכ ג'מאל, הגדיל וטען בראיון לעיתון מקומי כי העצומה ה"מכפישה" הופצה במסגרת ניסיון של גורמי אופוזיציה לפגוע בממשלה.

סערה בכוס נודלס

במלונות היוקרתיים הפזורים בין האיים השונים מקווים עתה שהסערה הציבורית תחלוף במהרה: אנשי הצוות שלהם עדיין מתמודדים עם קריאות אחרות לחלוטין לחרם, שהחלו לפני כשבועיים בסין.

אזרח סיני ששימש כנציג קשרי לקוחות באחד מבתי המלון האלה דיווח בווייבו (הטוויטר הסיני) כי באתרי נופש רבים במלדיביים קיימת הוראה שלא להציב קומקומים חשמליים בחדריהם של האורחים הסינים. אותם תיירים, כך דווח, נוטים לבוא לחופשה עם מזוודות עמוסות ב"מנות חמות" ואטריות-אינסטנט מהבית, ולכן ממעטים לפקוד את המסעדות המקומיות.

הדיווח עורר – ועדיין מעורר – זעם רב בסין. הרשת הסינית מלאה בקריאות להחרים את האיים, אולם נתונים של ממש על ירידה בהזמנות עוד אין. בשנים האחרונות גדל באופן דרמטי מספרם של התיירים הסינים המגיעים לחופשה באיים המלדיביים, והוא עומד כעת על 230 אלף בשנה – כרבע מכלל התיירים המבקרים ברפובליקה הזעירה. אם התיירים הסינים אכן יעדיפו לקחת את הכסף שלהם למקום אחר, הנזק לתעשייה המקומית עלול להיות חמור מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully