וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח גבית: הליגה הערבית התירה לחמש המורדים באסד

27.3.2013 / 1:59

במהלך כינוס בקטאר הוחלט כי חברות הארגון רשאיות להעביר אמצעי לחימה למורדים בסוריה. כמו כן נציגי המדינות החברות קראו להכיר באופוזיציה הסורית כנציגה הרשמית בארגון

אימג'בנק GettyImages

רוח גבית למורדים בסוריה: המדינות החברות בליגה הערבית, שהתכנסו אתמול (שלישי) בדוחא, בירת קטאר, החליטו כי חברות הארגון רשאיות להעביר אמצעי לחימה לכוחות המורדים, הנלחמים בצבא נאמני משטרו של הנשיא בשאר אסד. נציגי המדינות המשתתפות בפסגה - שלראשונה מאז השעייתה של סוריה מהארגון בנובמבר 2011, כללה נציג סורי - קראו לארגונים אזוריים ובינלאומיים להכיר באופוזיציה הסורית כגורם היחידי המייצג את העם הסורי.

ראשי מדינות ערב מתכנסים לוועידת הפסגה הערבית בדוחא, קטאר, 26 במרץ 2013. רויטרס
נציגי המדינות בכינוס הליגה הערבית בדוחא, אתמול/רויטרס

הנציג הסורי בפסגה הנוכחית הוא איש האופוזיציה מואז אל-חטיב, שהתפטר השבוע מתפקידו כראש הקואליציה הלאומית של כוחות המורדים. בהצעת ההחלטה נכתב כי המשתתפות בפסגה "מאשררות את זכותה של כל מדינה, לפי רצונה, לנקוט צעדים שונים לשם הגנה, כולל אמצעים צבאיים, וכדי לתמוך ביציבות של העם הסורי וכן של ה'צבא הסורי החופשי'".

אם תתקבל ההצעה שהעלו הנציגים בפסגה, לא תהיה לכך משמעות רבה עבור המחוקקים במדינות ערב, שכן חברות הליגה הערבית אינן כפופות לאמברגו הנשק שהטילו האיחוד האירופי וארצות הברית על סוריה, וחלק מאותן מדינות רואות עצמן חופשיות לעשות כן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פיצוץ מכונית תופת בדמשק. סוריה, פברואר 2013. רויטרס
בזמן הדיונים דווח על פיצוץ מכונית תופת בבירת סוריה. פיצוץ מכונית תופת בדמשק בחודש שעבר/רויטרס

מוקדם יותר אתמול גינה המשטר הסורי את ההחלטה לשתף בוועידה את מנהיג האופוזיציה. "מעשה הגניבה הזה של הנסיכות הקטארית ומשתפי פעולתה, בו ניתן לקואליציית המורדים המושב הסורי בוועידת הליגה הערבית, הוא פשע מבחינה חוקית, פוליטית ומוסרית", נכתב בעיתון "תישרין" המזוהה עם השלטון בדמשק.

כמו כן, בזמן הדיונים בקטאר נמשכה הלחימה במדינה השסועה. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי מספר בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בדמשק. על פי הדיווח, מחבל מתאבד הפעיל מטען נפץ רב עוצמה. אנשי האופוזיציה הסורית מסרו כי לא ברור אם מדובר בפיצוץ או בהפצצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully