וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פתח: "נאום אובמה אינו מספיק ללא מעשים"

21.3.2013 / 19:25

סופיאן אבו זיידה אמר בראיון לאולפן וואלה! כי הוא חש מסויג בנוגע לדברי נשיא ארה"ב, וכי "מה שחשוב זה מה יעשו האמריקאים בנוגע לחידוש תהליך השלום אחרי שאובמה יעזוב"

צילום: סטלינק, עריכה: רן מנחם

התייחסות פלסטינית ראשונה לנאום אובמה: "הדברים לא מספיקים אם הם לא ילוו במעשים", אמר הערב בכיר פתח, סופיאן אבו זיידה, לאולפן וואלה! חדשות. לטענתו, הוא לא ציפה לפריצת דרך מדינית הודות לביקורו של הנשיא האמריקאי, שכן לדבריו, הסוגיה הפלסטינית ממילא לא היה בראש סדר העדיפויות של אובמה. "הכי חשוב מבחינתי הוא שהנאום משדר מסר ברור לישראלים: חבר'ה תתעוררו!", אמר אבו זיידה, שהחזיק בעבר את תיק האסירים הפלסטינים. "כל עוד אין פתרון לפלסטינים, כל עוד שאין להם מדינה עצמאית משלהם, כל עוד שהפלסטינים לא חיים כפי שאתם חיים - זה לא טוב גם לכם", התריע. לטענתו, אין די בנאום של אובמה, אלא אם ההבטחות יגובו בפעולות ברורות בשטח. "מה שחשוב הוא מה יעשו האמריקאים על מנת להניע את התהליך מחדש אחרי שאובמה יעזוב את הארץ".

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הסטודנט שהפריע לאובמה: "צעקתי נגד הכיבוש"
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
בזמן ביקור אובמה: רקטות לדרום, פגיעה בחצר בשדרות

נאום אובמה בבנייני האומה, מרץ 2013. רויטרס
נאום אובמה בבנייני האומה/רויטרס

אבו זיידה אמר אמנם שבצד הפלסטיני יש תחושה מעודדת, אך הצהיר כי הוא לא פיתח ציפיות לקראת הביקור של הנשיא האמריקאי. "לא חשבתי שהוא בא בשביל הנושא הפלסטיני כי בעיניי הוא לא בסדר העדיפויות שלו. אם אחרי שהוא יעזוב נראה שחרור אסירים, הקפאה בבנייה בהתנחלויות ושחרור של חלק משטח C - אז נוכל להתקדם". הוא הוסיף כי העמדה של יושב ראש הרשות אבו מאזן היא ברורה: "מה שחשוב לו הוא על מה מנהלים את המשא ומתן, כמו גם שחרור כל האסירים שנעצרו לפני אוסלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ברק אובמה ואבו מאזן בנאום ברמאללה, מרץ 2013. AP
אבו מאזן ואובמה במסיבת העיתונאים ברמאללה/AP

מוקדם יותר, במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת שכינס אחרי פגישה עם אבו מאזן ברמאללה, הבהיר הנשיא אובמה את עמדתו לפיה הפלסטינים זכאים למדינה עצמאית ואמר כי אין טעם בתנאים מקדימים במשא ומתן. "מגיע לעם הפלסטיני לסיים את הכיבוש, לנוע בחופשיות כמו אנשים בכל מקום אחר בעל תקווה", אמר. "הפלסטינים זכאים למדינה משלהם. אני רוצה לומר לעבאס ולראש הממשלה פיאד שאני מעריך את ההתקדמות שעשו בבניית מוסדותיהם. ארצות הברית היא התורמת הגדולה ביותר שמביאה לשיפור חיי הפלסטינים בגדה".

"אנו מאמינים שהשלום נחוץ ושהוא אפשרי, שהשלום מצריך אומץ מדיני וכן מחווה והכרה בזכויות העמים וכיבוד האחר", החזיר לו אבו מאזן. "נשמור על תרבות השלום אך לא יהיה שלום כל עוד ישנם הכיבוש, ההתנחלויות והמעצורים". לדבריו, "אנו מתרכזים מצדנו בצורך להפסיק את המשך ההתנחלויות, שמהווה אסון לרעיון שתי המדינות. נפעל ברצינות כדי להשלים את תהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully