וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב, מי יודע? התחממות ניכרת בערב ליל הסדר

כבכול שנה, הימים שלפני חג הפסח מתאפיינים בהפכפכות שנעה בין שרב לגשם קל. ערב החג שחל ביום שני צפוי להיות קריר עם טמפרטורות רגילות לעונה ויום החג יהיה חם עד שרבי

אז מה נשתנה הפסח הזה? כנראה שלא הרבה. חג האביב – כשמו כן הוא, וכיאה לתקופת מעבר ישנם שינויים קיצוניים במזג האוויר. ביום שני, ערב ליל הסדר, תורגש התחממות ניכרת בעיקר בהרים ובאזורים הפנימיים של הארץ. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי זהו מזג האוויר האופייני לפסח וכי בשעות הערב עשוי להיות מעט קריר, יחסית לשעות היום.

אילוסטרציה. ShutterStock
ליל הסדר יהיה קריר, אבל לא יותר מדי/ShutterStock

יום החג עצמו, שלישי, יהיה מתאים לטיולים ושהייה מחוץ לבית, אך כנראה קצת פחות נעים לישיבה ממושכת ברכב בשל פקקי התנועה שבוודאי יפקדו את כבישי הארץ בשל נהירת המטיילים. נראה כי יהיו טמפרטורות גבוהות מאוד ואף יתפתחו תנאי שרב. במהלך היום צפויה כניסה של אוויר לח יותר והשרב יישבר.

מטיילים פארק הירקון גני יהושע פסח 14 אפריל 2012. דרור עינב
גני יהושע בתל אביב, פסח בשנה שעברה/דרור עינב

הימים החמים של החג מגיעים לאחר סוף שבוע שצפוי להיות הפכפך במיוחד. מחר (שישי) יהיה היום החם ביותר השבוע ועשויים להתפתח תנאי שרב, מה שהביא לביטולו מראש של מקצה ה-42.2 קילומטרים של מרתון תל אביב, שנדחה משבוע שעבר. עם זאת, שבירת השרב צפויה להתחיל לפני הצהריים, ויחדור אוויר קריר מלווה באובך ורוחות חזקות. בשעות אחר הצהריים ישנה אפשרות לגשם קל בצפון ובמרכז, ובשבת – בצפון בלבד. כמו כן צפויה צניחה בטמפרטורות והן יהיו נמוכות לעונה מלוות ברוחות חזקות. ביום ראשון יתכנו שרידים של גשם קל מאוד בצפון, הטמפרטורות יחלו לעלות ומזג האוויר יתייצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully