וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבון עושים בסוף

ד"ר חיים שיין

21.3.2013 / 8:40

הנשיא ברק אובמה הגיע לביקור במדינת ישראל והמדינה עצרה את נשימתה. אומה שלמה לטקס תיכ?ו?ן, עוטה חג אל מול דגלי פסים וכוכבים. כלי התקשורת מתרוננים, ועיתונאים מנוסים יוצאים מגדרם כדי לייצר דרמה בלתי נשכחת. שדרנים סופרים את השניות שבהן הנשיא אובמה התעכב ליד כל שר בשדרת המכובדים, מייחסים לו תחכום פנומנלי בחילופי המילים עם לפיד, עם בנט ועם לבני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקשורת הישראלית איבדה חוש מידה. אובמה בקבלת הפנים בבית הנשיא, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב הראשי מגיש לו ספר כמתנת בר מצווה, וילדים נחמדים שהתכוננו מבעוד מועד מנופפים בדגלי ישראל וארצות הברית לכבוד מי שמוצג מעל המרקע כמגן העולם החופשי. כל זאת לאחר שלמדנו היטב בשבוע האחרון מהו התפריט שיוגש בארוחת הערב לכבוד הנשיא אובמה, מהו הרכב הקלוריות שאותן אוכל הנשיא בארוחת הבוקר ואילו תכשירי רחצה הונחו בחדרו במלון. ביטוי של קרתנות פרובינציאלית השמורה לציבור שטרם הפנים את מעמדו שלו בעולם ששינה את פניו.

חכמינו זכרם לברכה אמרו על אומתנו שנמשלה לעפר ונמשלה לכוכבים. אומה שיש בה מעברים מהירים ובלתי ברורים בין דיכאון כרוני לאופוריה שמימית. לאחר שחזרנו למולדת ההיסטורית שלנו, אולי הגיע הזמן שנתחיל להתייחס אל המציאות בפרופורציה הראויה. בשער הכניסה של מבנה האורקל בדלפי היה כיתוב מרשים שבו נאמר "הכל במידה". תחושתי היתה שהתקשורת הישראלית איבדה את חוש המידה, חוש חשוב במיוחד למי שמסקר אירועים פוליטיים.

מותר להתרגש אך אסור לאבד קנה מידה

נשיא ארצות הברית הגיע לישראל מסיבות השמורות עמו, לא אתפלא אם הן קשורות לסוגיות פנימיות בתוך ארצות הברית. מכל מקום, יחסה המיוחד של ארצות הברית לישראל אינו רק עקב שותפות ערכית, אלא בעיקר מתוך ההכרה בעוצמתה הצבאית של מדינת ישראל וחיוניותה להגנת האינטרסים של ארצות הברית במזרח התיכון, אם לא יותר מזה.

מותר להתרגש מנשיא חייכן, ממטוס ענקי ומרשים, משלל מסוקים ולימוזינות משוריינות, אך אסור לאבד את קנה המידה. רק המתנה שראש הממשלה מעניק לנשיא אובמה מבטאת את המינון הראוי - מגילות העצמאות של ישראל וארצות הברית ממוזערות באמצעים ננוטכנולוגיים. לדברים גדולים באמת מספיקה טכנולוגיה מיקרוסקופית.

את מחיאות הכפיים וההתרגשות הגדולה הריני מציע לשמור לימים שלאחר הביקור, כי רק הם יוכלו לגלות לציבור הישראלי מה היתה חשיבותו של הביקור ובמה הוא הועיל לשיפור מצבה של ישראל בעולם עוין. אנא שימרו על ההתרגשות, אל תבזבזו אותה מוקדם מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully