וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט תקרית דיפלומטית: העץ ששתל אובמה ייעקר

רמי שני

20.3.2013 / 19:35

במעמד חגיגי בבית הנשיא נשתל עץ המגנוליה שהביא עמו אובמה לפרס. אלא שכעת מסתבר כי השתיל יישלף מהאדמה כדי למנוע נוכחות מזיקים. "הליך שגרתי לגבי צמחים מחו"ל"

צילום: סטלינק, עריכה: רן מנחם

מבוכה דיפלומטית? שעות ספורות אחרי המעמד החגיגי בבית הנשיא, במהלכו נשתל עץ מגנוליה שהביא עמו נשיא ארצות הברית ברק אובמה, מסתבר כי הנטע ייאלץ להיעקר. הסיבה: העץ לא נבדק בידי אנשי משרד החקלאות, כפי שדורש החוק בכל הנוגע לצמחים שמגיעים מחוץ לארץ.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ביקור נשיאותי: אובמה נפגש עם נתניהו בבית ראש הממשלה
"שלום מאייר פורס וואן": כך נחת המטוס הנשיאותי
כרזות אובמה הוצתו בעזה: "נתן לגיטימציה לכיבוש"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא המדינה שמעון פרס נוטעים עץ מגנוליה שהביא עמו הנשיא אובמה, מרץ 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה ופרס שותלים את עץ המגנוליה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

על אף ה"שתילה" הסימבולית בידי אובמה ופרס, יועבר העץ - טרם ייקבע סופית באדמת הגן של בית הנשיא - לתקופת הסגר במשרד החקלאות. הדבר נעשה כדי לבחון אם השתיל מכיל מחלות או מזיקים שאינם מוכרים בישראל. במשרד מבהירים כי מדובר בהליך שגרתי שנעשה לכל צמח המיובא לארץ באופן מוסדר. יצוין כי פקחי משרד החקלאות החרימו בתקופה האחרונה צמחים שהוברחו לישראל במטעני נוסעים מחשש לפיזור מחלות או מזיקים.

עוד לפני האירוע המביך הספיקו שני האישים לשאת דברים בתום הפגישה המשותפת שקיימו. "זה כבוד גדול עבורי ועבור עם ישראל לארח אותך כאן בירושלים", אמר פרס. "זה תענוג גדול לראות ידיד אמיתי ולראות שאנו יכולים לדון איתך באופן פתוח וחופשי. אחרי פגישתנו, יש לי ביטחון רב יותר שהחזון שלך בר השגה. יש לך רקורד מרשים מאוד במיוחד בתחום הביטחון. אני רוצה להודות לך על לילות ללא שינה בהם עסקת בענייני המדינה שלנו".

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully