וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר: להושיב את דודה שולה ולסייע למוגבלים

20.3.2013 / 0:36

משחק חשיבה חדש מדמה את אחת המשימות המסובכות בחייו של יהודי – הושבת המשפחה סביב שולחן הסדר. על המשחק אחראים עובדי מפעל שיקומי בירושלים. הג'וקר הוא אליהו הנביא

כל אדם שניסה להושיב את כל משפחתו סביב שולחן ליל הסדר, ודאי יודע שמדובר באחת המשימות היותר מסובכות עבור יהודי בן זמננו. אלא שיש מי שהחליט לנסות להקל על תכנון האירוע – ותרגם אותו למשחק חשיבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סבתא פנינה יושבת רק ליד האורחים. שולחן הסדר בגרסת משחק החשיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פני לוח המדמה שולחן סדר ומזכיר משחק מונופול נדרשים המשתתפים לסדר את 16 הכרטיסים המגנטיים, כשכל אחד מהם מייצג את אחד מהמוזמנים. חושבים שזה פשוט? אל תהיו בטוחים. דודה שולה לא תשב בפינות משום שחשוב לה להיות במרכז העניינים. סבתא פנינה נעלבה כי העדיפו את החרוסת של כלתה ולכן תשב רק ליד האורחים. ג'סיקה מתגלית שומרת מרחק מהדודה ברברה, ובל נשכח את ה"ג'וקר" של המשחק – אליהו הנביא שמוזמן לשבת ליד כל אחד, אם רק יסכים להופיע בפתח.

מדובר במשחק שמהווה כאב ראש לא קטן, אבל גם כזה שמאפיין כמעט כל משפחה יהודית בליל הסדר ומאפשר לצחוק מעט על חשבוננו. למרות שהוא מאתגר כמעט כמו המפגש האמיתי, כל משתתף יוכל למצוא את עצמו, לפחות באחת הדמויות, ועם קצת מאמץ יהיה מקום לכולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כאב ראש שמאפשר לצחוק על חשבוננו/מערכת וואלה!, צילום מסך

על ייצור המשחק המיוחד, המיועד לבני תשע עד 99, שוקדים כבר למעלה מחודש כמה עשרות אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות המועסקים במפעל השיקומי של עמותת "אלווין" בירושלים. הם לא נכנעים לידיים הרועדות ולמחשבות הטורדניות, עמלים על לוח המגנט, על מיון הדמויות ובכל פעם שיוצאת מהמפעל אריזה מוכנה – הם רושמים עוד ניצחון קטן בדרך לחיים עצמאיים ובריאים יותר.

"בעלי העסקים הגדולים בתחום לא מפסיקים להגיד לנו שכשנגדל נייצר בסין, שעבודה בכמויות גדולות פשוט לא אפשרית בארץ, אומרים בעמותה, "אבל אנחנו לא מוותרים. חשוב לנו שבדרך יתפרנסו כמה שיותר אנשים טובים. כל המוצרים שלנו הם 100% תוצרת הארץ".

את המשחק ניתן לרכוש בעלות של 79 שקלים ברשת "סטימצקי", ב"נישה מתנות ישראליות" ובחנויות שונות למתנות ברחבי הארץ.

מה הבאתם? מתנות שיעשו לכם את החג

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully