וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של תאיר ראדה: "מקווה שזהות הרוצח תוכרע סופית"

קובי דוד

18.3.2013 / 11:53

אילנה ראדה שמעה בתקשורת על החלטת בית המשפט העליון לבחון את הראיות החדשות בתיק. בשיחה עם וואלה! חדשות היא מבקרת את הפרקליטות ואומרת: "ראיתי בדיוק מה עוללו לבתי"

צילום: עומר מירון, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

רומן זדורוב בדיון בבית המשפט

"אני ראיתי בדיוק מה עוללו לבתי, אני רוצה להאמין שבדיקה נוספת של הראיות תכריע סופית את זהות הרוצח", כך אמרה הבוקר (שני) בשיחה עם וואלה! חדשות אילנה ראדה, על ההחלטה לבחון את הראיות החדשות בתיק הרצח של בתה, תאיר. הודעת בית המשפט העליון, שלפיה התיק שבו הורשע רומן זדורוב יחזור לבית המשפט המחוזי, התגלתה לאמה של הנרצחת דרך כלי התקשורת. "אני מצרה על כך שאין לי את המידע המלא, מהיום שנסגר התיק קיוויתי שינסו לפתוח אותו מחדש כדי לבחון את הראיות הנוספות", אמרה.

ראדה מתחה ביקורת נוקבת על התנהלות הפרקליטות, באומרה כי "את הדברים החשובים תמיד דאגו להעלים מאיתנו. לא פעם התנגחתי עם הפרקליטות בנוגע להתנהלות בתיק". לדברי האם, "זה חמור עד כדי פושע שלא דאגו ליידע אותנו, בייחוד בהחלטה כה חשובה". ראדה מקווה שבחינת הראיות החדשות תביא לתשובה מכרעת, לה מחכה המשפחה שבע שנים - מאז נרצחה תאיר. "לצערי, תמיד ציינו את העובדה שתאיר נרצחה ובתוך שניות מתה, אולם לפי כל הממצאים הביולוגיים של נתיחת הגופה הובהר כי תאיר עברה התעללות קשה, שכללה בין היתר מכות, שריטות וחבלות נוספות, מה שלא עלה התיישב עם החלטת בית המשפט".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
"ראיתי מה עוללו לה, תאיר עברה התעללות קשה"/ג'יני

ראדה מבקשת להניח בצד את המחלוקת שהתגלעה בינה ובין בעלה סביב סוגיית זהותו של הרוצח. "אני מעדיפה לא להתעסק ברכילות, אלא שהתקשורת תסקר בצורה שקופה את מקרה הרצח. אני יודעת מה עוללו לבתי, את אותם רגעי אימה ופחד אני מכירה היטב. חשוב מאוד שנגלה מי בדיוק עומד מאחורי הטרגדיה המזעזעת הזאת", אמרה האם.

למי שייכת טביעת הנעל בדמה של הנרצחת?

תאיר ראדה נרצחה ב-6 בדצמבר 2006 בתא שירותים בבית ספרה, "נופי גולן" שבקצרין, בהיותה בת 13 בלבד. זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר באותה העת, הורשע בביצוע הרצח ב-14 בספטמבר 2010 ונידון למאסר עולם. לפני כארבעה חודשים הגישו עורכי דינו של זדורוב, ד"ר אלקנה לייסט ואיתי הרמלין מהסנגוריה הציבורית, בקשה להציג ראיות חדשות במשפט.

הם ביקשו להציג חוות דעת שחיבר מומחה אמריקני בנוגע לראיה המדעית המרכזית בתיק - טביעת הנעל של זדורוב בדמה של ראדה; חוות דעת של מומחית לרפואה משפטית שקובעת כי אין זה סביר שראדה נחתכה בפניה באמצעות סכין יפנית, כלי הרצח שאותו תיאר זדורוב בהודאותיו; עדות של אדם שטען כי בת זוגו בעת הרצח התוודתה בפניו ביום כי היא הרוצחת; וכן מקבץ ידיעות מעיתונים מהתקופה, שלטענת ההגנה מלמדות על כך שחלק מהפרטים שבית המשפט המחוזי התייחס אליהם כאל פרטים מוכמנים פורסמו עוד לפני מעצרו של זדורוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully