וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשול האחרון: שטייניץ ושלום בקרב על האנרגיה והמים

17.3.2013 / 23:27

מאז הצהריים מתמקד הוויכוח האחרון בתהליך הקמת הממשלה המייגע בקרב בין 2 בכירי הליכוד, שרוצים לקבל לידיהם את תחומי האחריות של משרד התשתיות. מה יהיה הפיתרון של נתניהו?

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

לסאגה הזו אין סוף: מה שאמור היה להיות הערב האחרון במשא ומתן הקואליציוני מהמתישים שידענו, לפני יום ההשבעה החגיגי של ממשלת ישראל ה-33, הפך לעוד ערב מסויט של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בניסיונו לרצות את חברי מפלגתו.

לאחר שחילק כמעט את כל התיקים שנותרו בידי הליכוד-ביתנו, אחרי שחולקו הנתחים ליש עתיד, הבית היהודי והתנועה, נפגש היום (ראשון) ראש הממשלה עם נציגי המפלגה, והודיע להם על תפקידים בממשלה הבאה. פגישתו עם משנהו, סילבן שלום, התארכה הרבה מעבר למשוער, בשל סירובו של האחרון לקבל על עצמו רק את תיק הנגב והגליל ואת תיק העניינים האסטרטגיים, וביקש לקבל על עצמו גם את תיק האנרגיה והמים (המוכר כתיק התשתיות הלאומיות). אלא שתיק זה יועד לשר האוצר היוצא, יובל שטייניץ – וכרגע עדיין לא ברור מה הפיתרון שיבחר ראש הממשלה, כך שיצליח לרצות את שני בכירי המפלגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מלחמת התשה". שלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל מכשול האנרגיה והמים, ו"מלחמת ההתשה" בין שני השרים סביב לשכת ראש הממשלה, "נתקע" לוח הזמנים של ראש הממשלה, כך שכמה שרים וחברי כנסת לא הצליחו להגיע לראש הממשלה ולשמוע את התיקים שיועדו להם – בהם השרים ישראל כץ (שאמור לכהן כשר התחבורה) ולימור לבנת (שאמורה לשמש כשרת התרבות והספורט), וכן חברת הכנסת ציפי חוטובלי. עדיין לא ברור האם הסוגייה תשפיע על לוח הזמנים להשבעת הממשלה מחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לא כולם שונמכו: יעלון בביטחון, סער יהיה שר הפנים

לפני הפגישה עם שלום, הספיק נתניהו לחלק את מרבית התפקידים. השר משה (בוגי) יעלון יזכה לשדרוג לו חיכה, למשרד הביטחון, בעוד שח"כ דני דנון ישמש כסגנו. גדעון סער, שיעזוב את משרד החינוך, יתמנה לשר הפנים, וגלעד ארדן יהיה אחראי על משרד התקשורת, רשות השידור וגם על ההגנה על העורף. צחי הנגבי, שקיווה לכהן כשר בממשלה הבאה, יסתפק תחילה רק בראשות ועדת הכנסת, והוא צפוי בהמשך להתמנות גם לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה. לפניו יכהן בתפקיד ח"כ אופיר אקוניס.

גם נפתלי בנט הודיע על חלוקת התפקידים במפלגתו, הבית היהודי. ח"כ אורי אריאל יכהן כשר הבינוי והשיכון, בעוד שאורי אורבך יכהן כשר לענייני גמלאים. אלי בן דהן יכהן כסגן שר הדתות וח"כ אבי וורצמן ישמש כסגן שר החינוך. ח"כ ניסן סלומיאנסקי יעמוד בראשות ועדת הכספים של הכנסת, וח"כ איילת שקד תשמש כיו"ר הסיעה. בנט עצמו, כידוע, ישמש כשר הכלכלה והמסחר, גרסה מורחבת של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה.

ביתר השותפות הקואליציוניות זהות בעלי התפקידים כבר ברורה. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יכהן כשר האוצר, ח"כ שי פירון יכהן כשר החינוך, ח"כ מאיר כהן ישמש כשר הרווחה, ח"כ יעל גרמן תקבל לידיה את תיק הבריאות, בעוד שח"כ יעקב פרי ישמש כשר המדע. ח"כ מיקי לוי ישמש כסגן שר הרווחה מטעם המפלגה. באשר לתנועה של ציפי לבני, היו"ר תשמש כשרת המשפטים ותרכז אצלה את המו"מ עם הפלסטינים, בעוד שח"כ עמיר פרץ ישמש כשר להגנת הסביבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully