וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא המפקד": 5 חיילים התפרעו ואיימו על מפקדם בסכין

17.3.2013 / 22:00

מסתבר שהאלימות בצה"ל חוצה דרגות: חמישה חיילים מואשמים שהגיעו שיכורים לבסיס בו הם משרתים במרכז, התפרעו בחדר האוכל, איימו על מפקד הבסיס בסכינים ויידו אבנים

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד חמישה חיילים המשרתים בבה"ד 20, בסיס ההדרכה של חיל החימוש, בגין שיכרות, השחתה של חדר האוכל בבסיס ואיומים. מכתב האישום עולה כי החמישה הגיעו בשבוע שעבר לבסיס כשהם שיכורים ובמהלך ארוחת הערב בחדר האוכל החל ויכוח בין הנאשמים לעובדת חברת ההסעדה במקום על טיב וכמות האוכל.

מספר מפקדים ניגשו אל הנאשמים וביקשו מהם להתנהג על פי הכללים והפקודות ולנהוג בנימוס כלפי העובדת, אך בתגובה הם החלו להתפרע, להשליך אוכל וכלים, תוך כדי שהם זורעים הרס במקום. הנאשמים לא הסתפקו בכך וקיללו את המפקדים תוך שימוש במילים קשות ואלימות פיזית. מפקד בה"ד 20 וסגנו ניסו להרגיע את הרוחות בחדר האוכל, אך הנאשמים איימו עליהם בסכינים. שני חיילים נוספים הצטרפו אל המהומה לאחר שהוצאו מחדר האוכל והחלו ליידות אבנים לעברו. כוח של משטרה צבאית שהגיע למקום האירוע הצליח להשתלט על החיילים האלימים, לכבול אותם באזיקים ולהוביל אותם לתא המעצר.

קריה בתל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
בסיס הקריה בתל אביב/דרור עינב

באירוע חמור נוסף בבסיס צבאי הבוקר, חייל צה"ל איים להצית את עצמו ואת מפקדו בבסיס הקריה בתל אביב. חיילים הצליחו לעצור אותו בטרם הצית אש והוא הועבר לטיפול המשטרה הצבאית.

מחקירה ראשונית עולה כי החייל ביקש לאחרונה לקצר את שירותו הצבאי. משלא נענו מפקדיו לבקשתו, הגיע הבוקר החייל לבסיס ובמהלך פגישה עם מפקדו שלף חומר דליק, שפך אותו על עצמו ועל מפקדו ואיים להצית את שניהם. חיילים שהבחינו בנעשה השתלטו עליו ומנעו ממנו להדליק את האש. החייל קילל את מפקדו ואיים כי יפגע בו, וזאת עד לבואם של מאבטחי הקריה שהוזעקו למקום. החייל נאזק והועבר כאמור לטיפול המשטרה הצבאית. גורם צבאי מסר, כי החייל סבל תקופה ארוכה מבעיות בתנאי שירותו, שטופלו על ידי מפקדיו בצורה עניינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully