וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ במפעל הזיקוקים: "כולם צעקו שזה קטיושה"

קובי מנדל

14.3.2013 / 4:10

לדברי אחת העובדות במפעל הסמוך למפעל לייצור זיקוקים באזור התעשייה גורן שבגליל המערבי, שבו אירע הפיצוץ, "פתאום נשמע בום גדול והתקרה מעלי התחילה ליפול. עפתי על הרצפה"

"החניתי את הרכב וראיתי עשן שחור, פתאום עלה כדור אש ומכת הדף ניפצה את החלונות ברכב", כך סיפר אמש (חמישי) אלכסנדר ליטבק ממושב עבדון, שהיה במפעל המצברים בגורן בעת הפיצוץ במפעל הזיקוקים. "הגנתי על הראש והתכופפתי. שמעתי עוד כמה פיצוצים וראיתי שאני מדמם בפנים, מסביב עפו זכוכיות, בלוקים וברזלים".

לדבריו, הוא התקשר בשלב זה לאחיו ולקצין הרכב במפעל שלו וסיפר שנפגע ושהרכב ניזוק. "זו היתה חוויה קשה, אני תושב חדש באזור ולא מורגל באירועים חריגים. זה היה כמו סרט שרואים בקולנוע אבל אני הייתי חלק ממנו. אני אזכור את זה עוד הרבה זמן", סיפר.

שבעה פצועים הובאו אמש למרכז הרפואי בנהריה על ידי צוותי מד"א ממרחב אשר כתוצאה מהפיצוץ שאירע אתמול אחר הצהריים במפעל לייצור זיקוקים באזור התעשייה גורן שבגליל המערבי. מצבו של גבר בן 73 מוגדר בינוני עד קשה והוא סובל מכוויות בפנים, בקרקפת ובידיים. הוא מטופל בחדר הלם כשהוא בהכרה, ובהמשך יועבר להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ.

שריפה במפעל זיקוקים באזור התעשייה גורן בגליל המערבי, 14 מרץ 2013. משה אסרף, ג'יליס
"זה היה כמו סרט שרואים בקולנוע אבל אני הייתי חלק ממנו. אני אזכור את זה עוד הרבה זמן"/ג'יליס, משה אסרף

במיון טראומה מטופלים שישה פצועים נוספים במצב קל עד בינוני. שני גברים בני 35 ו-41, ושתי נשים בנות 34 ו-38. בנוסף הובאו אם בת 48 ובתה בת התשע. פצועים אלה סובלים מפגיעות הדף וחרדה. חדר המיון החדש שנפתח בנהריה בשנה האחרונה, אפשר מתן טיפול יעיל ואיכותי באירוע בו הגיעו בו זמנית מספר רב של נפגעים וזאת לצד הגעת מטופלים למיון מאירועים אחרים שאינם קשורים בפיצוץ שאירע במפעל.

ד"ר עמוס סבו רופא בכיר בכירורגיה וטיפול נמרץ במרכז הרפואי, סיפר כי "הפצוע בחדר הלם נמצא בהכרה ועיקר הפגיעות מתרכזות בפלג גופו העליון. הפגיעה משלבת בין כוויות לטראומה והוא צפוי לעבור סדרת בדיקות מקיפה. שאר הפצועים סובלים מפגיעות הדף בחלקים שונים בגופם ועוברים אף הם בדיקות".

שריפה במפעל זיקוקים באזור התעשייה גורן בגליל המערבי, 14 מרץ 2013. ג'יליס
"היינו כמה בנות במפעל וכולם צעקו שזה קטיושה והתחילו לחפש מקום להסתתר"/ג'יליס

אורלי בן חמו מהיישוב שלומי עובדת במפעל פרופל הסמוך למפעל שבו אירע הפיצוץ. לדבריה, "יצאתי מהמשרד בסביבות 16:25 והלכתי במסדרון. פתאום נשמע בום גדול והתקרה מעלי החלה ליפול עם חלקי אלומיניום. עפתי על הרצפה. היינו כמה בנות במפעל וכולם צעקו שזה קטיושה והתחילו לחפש מקום להסתתר. דיברתי עם הבנות שלי ועם בעלי וסיפרתי להם על הפיצוץ, בהתחלה פחדתי שהפציעה שלי יותר קשה, רעדתי בכל הגוף וחיכיתי לראות שכולם בסדר".

דני סיאגה מכפר יאסיף עובד באותו המפעל בתור מנהל מחלקת הכנת משלוחים לחו"ל. לדבריו, "הייתי על המלגזה בתוך המחסן ופתאום היה פיצוץ אדיר. לא חוויתי מעולם קטיושה או קאסם שנופלים לידך. ישר חשבתי על האישה והילדים. שכבתי כמה דקות על הרצפה כשדברים עפו לי מעל הראש. זה דבר שלא שוכחים, זה טראומה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully