וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהסיירת לממשלה: נתניהו נפרד מברק ועקץ את לפיד

13.3.2013 / 22:35

באירוע פרידה לשר הפורש, התייחס נתניהו למו"מ הקואליציוני ועקץ את לפיד כשאמר: "הכרתי את אהוד כשלא היו מסכות. בחיים הפוליטיים עוטים מסכות ויש תערובת בין מהות ונראות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) דברים באירוע פרידה שערכו עובדי משרד הביטחון לשר הפורש אהוד ברק באוניברסיטת בר-אילן. נתניהו הגיע לאירוע מלווה ברעייתו שרה, במקורבו נתן אשל וברמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ ורעייתו רויטל. בדברי הפרידה מברק התייחס נתניהו למשא ומתן הקואליציוני, ושילב עקיצה כלפי יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כשאמר "הכרתי את אהוד כשלא היו מסכות. בחיים הפוליטיים עוטים מסכות ויש תערובת בין מהות ונראות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בערב פרידה משר הביטחון אהוד ברק באוניברסיטת בר אילן בתל אביב. מרץ 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"יריבים פוליטיים עד לפני ארבע שנים". נתניהו וברק, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בהמשך התייחס נתניהו לעברו הצבאי המשותף עם ברק בסיירת מטכ"ל. לדבריו, "אני הכרתי אותו כשהכל היה חשוף, בקבוצה קטנה של לוחמים, יום ולילה, רואים הכל". בהמשך מנה נתניהו תחנות נוספות: "התנסינו בהרבה דברים, חילוץ המטוס בסבנה, בסוריה ובמצרים, בגבול לבנון. אהוד היה מבכירי מפקדינו. הוא עשה את הדברים למען המטרה עצמה. בצורה הטובה ביותר".

נתניהו התייחס גם לשלב הפוליטי בחייו של ברק: "אני לא יכול להגיד לכם שהכרתי אותו כקולגה וכשותף עד ארבע השנים האחרונות, כי למעשה היינו יריבים פוליטיים ולא יצא לנו באמת להיות זה לצד זה ולדבר זה עם זה באותה פתיחות ותדירות, שהתאפשרו לנו בשנים האחרונות. גיליתי אדם רחב יריעה עם ראייה מאריכת ראות, ראיתי אדם שמחויב עמוקות לעתידה של מדינת ישראל וחושב כיצד להבטיח את ביטחונה ואת קיומה, וגם פועל למען המטרה הזאת. השעות שבילינו יחד חידדו אצלי את ההכרה שאהוד הוא דמות ייחודית, יש לו כישורים מיוחדים".

בהמשך התייחס נתניהו לאירועים שהממשלה העתידית צפויה להתמודד עמם. לדבריו, "זו תהיה שנה מכרעת לביטחונה של מדינת ישראל, בשנים הקרובות נצטרך להתמודד עם נשק רב, מתוחכם וקטלני שהולך ומצטבר בסביבתנו, באזור שהוא בלתי יציב, שהוא נתון להשפעות, לחדירה של גורמים עוינים, של משטרים עוינים ושל גופים שהופכים יותר ויותר קיצוניים. הנשק הזה שמאיים עלינו מתחיל מהאיום הגרעיני, דרך טילים מתוחכמים וכלי משחית אחרים. אני לא ממעיט בסכנה וגם לא ביכולות שלנו להתגבר עליה, אני בטוח שנוכל לאתגרים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully