וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם 13 בני המשפחה שפונו יחגגו את הסדר בבית?

קובי דוד

13.3.2013 / 18:16

בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות על משפחת שבבו מצפת, שמצאה עצמה ברחוב כשבועיים לפי חג הפסח בשל חוב כספי, פנה אדם פרטי למשרד המשפטים והביע נכונות להסדיר את החוב

סימנים של תקווה: אדם פרטי ששמע על סיפורה של משפחה בת 13 נפשות מצפת, שפונתה מדירתה כשבועיים לפני ליל הסדר בשל חוב כספי, פנה הבוקר (רביעי) למשרד המשפטים והביע נכונות לשלם את החוב בשם המשפחה, שלא עמדה בהתחייבויותיה. בתחילת השבוע פורסם לראשונה בוואלה! חדשות כי משפחת שבבו פונתה מהנכס שבו התגוררה בעשרות השנים האחרונות, מאחר שלא עמדה בתשלומי שכר הדירה שנקבעו לה על ידי משרד המשפטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מבני המשפחה, לצד החפצים שפונו שלשום מהדירה בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתוצאה מכך הורה האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים לפנות את בני המשפחה מהדירה, שאותה קיבלו במסגרת הסכם שכירות שנחתם בין הצדדים בבית המשפט. ואולם, אבי המשפחה לא הצליח לעמוד בתשלומי שכר הדירה ונאלץ למצוא עצמו, יחד עם אשתו ו-11 ילדיו, ללא קורת גג לפני החג. מאחר שמדובר בנכס השייך לאפוטרופוס הכללי, המהווה זרוע ביצועית של משרד המשפטים, התחייב אבי המשפחה לרכוש את הדירה בדמי מפתח, אך לא עמד בהתחייבות תשלום שכר הדירה. במשרד המשפטים סברו כי שבבו פלש לדירה, ואף ניסו להגיע עמו לפשרה. בתוך כך, החוב הכספי הופחת מסכום של 15 אלף שקלים, ל-8,000 שקלים בלבד.

ככל הנראה, החוב הנוכחי ישולם על ידי אותו אדם פרטי שהביע נכונות לסייע למשפחה. במשרד המשפטים אישרו את דבר הפנייה, אך ציינו כי בכך לא הסתיים הסיפור, ובמקביל על אבי המשפחה לשלם את שכר הדירה מדי חודש, כ-800 שקלים. בתגובה, שיגר עורך דין ג'לל חליחל, המייצג את המשפחה, בקשה דחופה אל האפוטרופוס הכללי, תוך הבטחה שהמשפחה תשלם את החוב הכספי ותשוב לדירה. לדבריו, "לא ניתן להשאיר משפחה שלמה ברחוב. אב המשפחה התחייב לשלם את הקנס הכספי על מנת להבטיח שילדיו יחיו תחת קורת גג, בייחוד לפני חג הפסח הקרב ובא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי חפציה של המשפחה מהדירה בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר משרד המשפטים מסר בתגובה: "האפוטרופוס הכללי היה נכון בעבר ונכון גם היום להגיע להסדר מניח את הדעת עם משפחת שבבו. אצל האפוטרופוס הכללי התקבלה פנייה של אדם שהביע נכונות לשלם את חוב העבר של המשפחה על מנת לאפשר חזרתה לדירה אליה פלשה שלא כדין, ואולם פנייה זו לא הייתה מספקת היות ולא היה בה להסדיר את תשלום דמי השכירות השוטפים ולהבטיח את פינוי הנכס בתום תקופת השכירות. היה ותתקבל הצעה כאמור, אשר יש בה להבטיח באופן מניח את הדעת את זכויות בעליו הפרטיים של הנכס, היא תיבחן בנפש חפצה".

רגע לפני החג: משפחה בת 13 נפשות פונתה מביתה

לפניות לכתב קובי דוד: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully