וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קיבלו דו"ח חנייה - והציתו את רכב ראש העיר

שלומי גבאי

13.3.2013 / 10:37

המשטרה חושדת כי חמישה תושבי חדרה הציתו בנוסף מיצגים של תהלוכת העדלאידע כנקמה על דו"ח חנייה שקיבל אחד מהם. המשטרה: הם ניסו לצבור כוח כגורמים עברייניים בעיר

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

(ראש העיר חדרה חיים אביטן מספר על הצתת המכונית)

חמישה תושבי חדרה חשודים כי הם אלה שעומדים מאחורי סדרת הצתות ברחבי העיר בתקופה האחרונה, כחלק ממסע נקמה על כך שאחד מהם קיבל דו"ח חנייה, בסך 100 שקלים, מפקח העירייה. הבוקר (רביעי) הותר לפרסום כי החמישה, בהם נער בן 17, שלושה צעירים בני 19 ו-20 וגבר בן 29, הודו במהלך החקירה נגדם כי הציתו את מכוניתו של ראש העירייה, חיים אביטן, את מחסני העירייה באזור התעשייה בעיר שבהם אוחסנו מיצגי תהלוכת העדלאידע שתוכננה להתקיים בחג פורים וכן את קטנועו של השכן של אחדים מהם, כיוון שהסתכסכו עמו. שוטרי היחידה המרכזית במחוז חוף, שעצרו את החמישה, מאמינים כי הם ניסו לצבור כוח כגורמים עברייניים בעיר.

רכבו של ראש עיריית חדרה הוצת, 20 בפברואר 2013. שלומי גבאי
מכוניתו השרופה של ראש העיר אביטן/שלומי גבאי

לאור חומרת המעשים, הטיל מפקד משטרת מחוז חוף, ניצב חגי דותן, את חקירת ההצתות על אנשי היחידה המרכזית במחוז, בפיקודו של ניצב משנה אלי אסייג. בעקבות חקירה מודיעינית עצרו החוקרים שלושה מהחשודים, שהכחישו את החשדות המיוחסים להם. במהלך החקירה נעצרו שני חשודים נוספים. בחיפוש שערכו השוטרים בבתיהם התגלה רכוש החשוד כגנוב. בית משפט השלום בחיפה הורה היום להאריך את מעצרם. הנער שוחרר למעצר בית. המשטרה חושדת כי החמישה לא הסתפקו בהצתת כלי הרכב של ראש העירייה ומחסני העירייה, וכי הם גנבו מצלמות אבטחה שהתקינה העירייה ברחבי העיר.

מיצגים במחסני עיריית חדרה אשר נפגעו השבוע בהצתה והיו מיועדים לחגיגות פורים בעיר, פברואר 2013. שלומי גבאי
מחסני העירייה השרופים/שלומי גבאי

"מדובר בסדרת אירועים חמורים שבוצעו על פי החשד על ידי חבורת צעירים, שנהגה באלימות עלפי רשויות החוק ונטלו את החוק לידיהם", אמר מפקד היחידה המרכזית, נצ"מ אסייג. מפקד המחוז, ניצב דותן, אמר כי "מעצר החשודים ממחיש את נחישות המשטרה לפעול נגד אלה המנסים באופן אלים לפגוע ברשויות החוק". במשטרה הדגישו כי החקירה עדיין מתנהלת וטענו כי יש בידיהם די ראיות כדי להמליץ על הגשת כתבי אישום נגד החשודים. עורך דין יגאל כהן, סנגורו של הנער בן ה-17 החשוד במעורבות במעשים, אמר כי הוא מכחיש את המיוחס לו ואינו קשור לאירועים.

בעקבות הצתת כלי הרכב של ראש העירייה, המשטרה החליטה להגביר את האבטחה סביב אביטן וכן סביב מנכ"ל העירייה, איקי צור. אביטן טען כי גילויי האלימות כלפיו הם תוצאה של הסתה שכוונה נגדו על ידי גורמי האופוזיציה בעירייה. במשטרה שללו את טענותיו והבהירו כי מדובר במעשי בריונות. בעקבות ההאשמות שהפנה אביטן כלפי האופוזיציה בעירו, הגישו ארבעה מחבריה תביעה נגדו בגין הוצאת לשון הרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully