וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילדים לבוגרים: 303 יתומים זכו לבר-מצווה חגיגית

13.3.2013 / 9:19

לאירוע, שאורגן על ידי חב"ד והתקיים בבנייני האומה בירושלים, הגיעו חברי כנסת ורבנים שאיחלו מזל טוב לחתני בר המצווה הנרגשים. לפני החגיגה ביקרו הילדים בכותל ועלו לתורה

303 ילדים ממשפחות מעוטות יכולת מרחבי הארץ זכו אתמול (שלישי) להפוך לנערים בחגיגת בר-מצווה ענקית בבנייני האומה בירושלים שארגנה חב"ד. הילדים, חלקם יתומים, שהגיעו מפנימיות שונות, התרגשו לפגוש באירוע חברי כנסת, רבנים ראשיים, אנשי עסקים, פוליטיקאים מקומיים וסלבריטאים. רובין מרמלה, אבא לאחד הילדים סיפר כי לאירוע משמעות רבה עבור בני המשפחה. "לבני אין אמא. היא נפטרה כשהיה קטן. חב"ד הציעה לנו לעשות לו בר-מצווה כי אנו לא יכולנו. זו שמחה רבה עבורנו ואין בכלל אפשרות למדוד מה זה עושה לבן שלי".

חגיגת בר מצווה ל-303 יתומים בבנייני האומה בירושלים. מנחם טרקסלר, ספק 500
"שמחה רבה עבורנו". אירוע חגיגת בר המצווה/ספק 500, מנחם טרקסלר

תנועת חב"ד, אשר מקיימת את הטקס מדי שנה, הקדימה השנה את האירוע בשל ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הצפוי להיערך באמצע השבוע הבא. "האירוע הזה הוא חלק מהעזרה הרבה שאנו מעניקים לכאלף ילדים יתומים מכל רחבי הארץ", סיפר מנדי בלוי, מנכ"ל כולל חב"ד. "העזרה מתבטאת בחונכים, עזרה בשיעורי בית ובמורים פרטיים. חתני בר המצווה עוברים הליך הכנה בן שלושה חודשים במהלכו הם הולכים לכותל, עולים לתורה ומקבלים תפילין במתנה".

בין המאחלים הרבים באירוע היה חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) שאמר: "זהו יום מרכזי בחייהם - יציאה מילדות לבגרות ולעול מצוות". סופה לנדבר, השרה לקליטת עלייה, הוסיפה כי "אני חושבת שהילדים האלה חוצים היום גבול ועוברים מילדות לבגרות. מדובר בילדים שבאים ממשפחות עם בעיות ואני חושבת שמגיע להם לחגוג את בר המצווה בדיוק כמו כל ילד אחר בישראל, ולהם יש את כל הברכות ממני ומהעם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully