וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחיית המרתון בתל אביב: הראש מבין, הרגליים פחות

יוסי מלמן

12.3.2013 / 23:03

בתור מי שכבר רץ 30 מרתונים, ההחלטה לדחות את מקצה המרתון היא מאכזבת - במיוחד עבור אלו שהתכוננו כל כך הרבה זמן לשם כך. למרות זאת - ברור שפיקוח נפש דוחה מרתון

כבר לפני חודשיים, מיד לאחר שסיימתי את מרתון טבריה – המרתון השלושים שלי - החלטתי ששני מרתונים תוך חודשיים בגילי המופלג הם יותר מדי. נרשמתי למקצה חצי המרתון בתל אביב. וכעת אני מוצא עצמי פטור מהבלתי נמנע – דיון רגשני. אני מניח שאם הייתי נרשם למרתון המלא של 42 הקילומטרים ועוד 195 המטרים גם אני הייתי נסחף לוויכוח המתלהט בעקבות החלטת מארגני מרתון תל אביב-יפו לדחות בשבוע את המקצה המלא בשל תנאי מזג האוויר הקשים שישררו ביום שישי, בו אמור היה לצאת לפועל המירוץ.

הוויכוח הוא בין הרגלים והלב מצד אחד לבין הראש מצד שני. הלב והרגליים מן הסתם אומרים לקרוב לאלפיים הנרשמים כי המרתון צריך היה להתקיים בכל תנאי. כלום אין את מרתון הסהרה שבו רצים בחמישה ימים 250 קילומטרים במזג אוויר של יותר מארבעים מעלות? אני אישית השתתפתי לפני 17 שנים במרתון ניו יורק שהוזנק בקור אימים של מינוס שתי מעלות.

אני יכול להבין לליבם של אחי הרצים המאוכזבים ואולי אף המתוסכלים. הם חשים שמאות שעות של אימונים, שבהם רגליהם עברו קילומטראז' של יותר מאלף קילומטרים ירדו לכאורה לטמיון. שלא לדבר על ההתרגשות והאדרנלין שזורם בעורקים מהתרגשות לקראת המשימה. נכון הם יוכלו לרוץ את המרתון המלא בעוד שבוע. אבל המרוץ יתקיים בפארק הירקון (כדי למנוע יום שישי נוסף שבו תל אביב נחסמת) וזה לא יהיה אותו הדבר. מי שירוץ במרוץ הדחוי יתקשה לחוות את חוויית התעלות הנפש שעוברת על מי שרץ ברחובות הכרך בחברת עשרות אלפים.

מרתון תל אביב, אפריל 2011. אורי לנץ
מרתון תל אביב בשנה שעברה/אורי לנץ

אך הראש יודע את האמת. ההחלטה שקבלו המארגנים היא נכונה. נשקפת סכנת חיים למי שירוץ מרחק ארוך כל כך בתנאי של מזג אוויר קיצוני שבו הטמפרטורה יכולה להגיע בשעות הצהריים לארבעים מעלות ויותר ברחובות האספלט המתלהט ובטיילת הבטון החשופה של תל אביב. כל רופא מתחיל יודע לומר כי בתנאי עומס חום, פחותים מאלה שישררו בשישי הקרוב יש סכנה גדולה של התייבשות ממכת חום פתאומית, גם אם נשתה הרבה מים. אפשר שרצים מיומנים וותיקים היו עומדים בתופת. אך רוב הרצים במקצה המרתון המלא של תל אביב הם חסרי ניסיון וזהו המרתון הראשון של חייהם או אחד הראשונים.

במרתון לפני שנה מת אחד הרצים וכמה התייבשו ואושפזו בבית החולים. לפני כמה שנים נאלצו מארגני מרתון שיקגו להפסיק את הריצה בעיצומה לאחר שגל חום פתאומי פקד את העיר ומלאי המים החל לאזול. בדיעבד הם הודו כי לא היה צריך כלל להזניק את הריצה. מרתון שיקגו הוא אחד מחמשת הגדולים בעולם ומה שטוב לשיקגו טוב גם לתל אביב. פיקוח נפש דוחה ריצת מרתון. לא נורא. יהיו עוד הרבה הזדמנויות גם כאן בארץ ובוודאי בחוץ לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully