וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקפי המנקה בטיילת הואשמו: "המשיכו גם כשהתמוטט"

גלעד גרוסמן

12.3.2013 / 16:33

מהאישום שהוגש היום נגד 4 צעירים עולה כי הם היכו את חסן אוסרוף אחרי שחשדו שגנב מהם מכשירים סלולריים, ולא על רקע לאומני. "התקיפה עלולה הייתה להסתיים באופן חמור יותר"

תקיפת פועל העירייה הערבי בתל אביב, עכשיו האישום: הפרקליטות הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד דניאל קרעי, בן 18 מטבריה ונגד שלושה קטינים נוספים בגין תקיפת עובד הניקיון חסן אוסרוף לפני שבועיים בטיילת העיר. הארבעה מואשמים בעבירה של חבלה בנסיבות מחמירות. עם זאת, לא עולה מכתב האישום מניע לאומני.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד צחי הבדלי מפרקליטות מחוז תל אביב, הארבעה שהו בטיילת בסוף חודש פברואר ושתו שם משקאות אלכוהוליים. אלמונים שהגיעו למקום בשלב מסוים הצליחו לגנוב מהארבעה תיקים ומכשירי טלפון סלולריים שהיו ברשותם. זמן קצר לאחר מכן עבר במקום אוסרוף. הנאשמים חשדו כי הוא היה מעורב בשוד והחלו לרדוף אחריו. הם תפסו אותו והחלו להתקיף אותו בין השאר באמצעות הטחת בקבוק זכוכית בראשו. הם גם חבטו בפניו וגרמו לשבר באפו.

חסן אוסרוף, ערבי ישראלי תושב חפו שהותקף על רקע לאומני, פברואר 2013. פאנט
אוסרוף אחרי התקיפה/פאנט

אף שבשלב זה אוסרוף כבר היה פצוע ושכוב על הרצפה, לא חדלו הנאשמים – כך לפי האישום, מלהכותו בכל גופו. רק כאשר עובר אורח הגיע למקום וצעק לעברם הם חדלו ממעשיהם ונמלטו. אוסרוף הובהל לבית החולים איכילוב שם אושפז למשך עשרה ימים.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצר הארבעה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. מבקשת המעצר עולה כי הקטינים הודו במעשים. "המשיב וחבריו הקטינים המשיכו והכו את המתלונן בעודו שרוע על הקרקע ושבו והפליאו בו את מכותיהם כשהם אינם חושכים ממנו את שבטם גם כאשר ניסה לקום על רגליו, נפל והתמוטט", נכתב בבקשת המעצר. "אלמלא צעקותיו של עד הראייה היו ממשיכים במעשיהם הנלוזים ותוצאות התקיפה החמורות גם כך היו אמורות להסתיים בתוצאות חמורות פי כמה".

עורך הדין שמואל פלישמן שמייצג את אחד הקטינים מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר בתגובה להגשת כתב האישום: "אני שמח שלמרות ההצהרות הלוחמניות והמיותרות של המשטרה שרק שפכו שמן על המדורה, קראו בפרקליטות את התיק במראה הנכונה והבינו שאין פה שום רקע לאומני ולכן הנושא כלל לא נכלל בכתב האישום. אף אחד לא מבקש להגן על האירוע ותוצאותיו, אך ברור שהדברים נופחו הרבה מעבר למידה הראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully