וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש אמיתי לאונס וירטואלי? תקדים "הסמנכ"ל המטריד"

גלעד גרוסמן

10.3.2013 / 17:09

בית המשפט בלוד צפוי לאשר השבוע הסדר טיעון לפיו אדם שביצע עבירות מין בקטינים באינטרנט יורשע בניסיון לאונס. אם ייענש, יהיה זה תקדים שבו מוענש אדם בגין אונס וירטואלי

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (ראשון) כי הגיעה להסכמות בנוגע להסדר טיעון עם סמנכ"ל חברת ההיי טק מאזור השרון, שהואשם בשורה ארוכה של עבירות מין שביצע במשך שנים ארוכות במספר רב של קטינות באמצעות האינטרנט. ביום רביעי צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום מתוקן לבית המשפט המחוזי בלוד במסגרת הסדר טיעון, אשר כפי הנראה יוסרו ממנו חלק מהאישומים, כולל אישומים באונס ובמעשי סדום. הצדדים לא הגיעו להסכמה בנוגע לעונש, ואם אכן ייחתם בסופו של יום הסדר הטיעון, תהיה זו הפעם הראשונה שבית המשפט יגזור עונש על נאשם בגין אונס או ניסיון אונס וירטואלי.

אילוסטרציה. ShutterStock
מקרה תקדימי בו עשוי נאשם להיענש על ניסיון אונס וירטואלי/ShutterStock

בכתב האישום המקורי שהוגש ביוני נגד הנאשם, בן 42, נטען כי במשך כ-11 שנים הוא נהג להיכנס לתוכנות מסרים מידיים, בהן Skype, ICQ ותוכנות נוספות, יצר לעצמו זהויות בדויות, בעיקר של נערות בנות 14-16, וכינה עצמו בשמות "שירי", "גלי", "אלונה" ו-"נטלי" - ובכמה מקרים אף התחזה לנער בשם "תומר". הוא ניהל שיחות עם קטינות, הצעירה שבהן בת תשע, ושכנע אותן לבצע בעצמן מעשים מגונים במהלך השיחות ביניהם. באחד המקרים הבולטים בכתב האישום, בו תוארו 33 אירועים שונים, גרם הנאשם לנער כבן 13 לבצע באחותו בת ה-11.5 מעשה סדום ומעשים מגונים אל מול מצלמת אינטרנט.

כתב האישום המתוקן המסתמן, שיוגש בהמשך השבוע, כולל בעיקר עבירות של מעשים מגונים וכן עבירות של ניסיון לאונס. גם מספר המקרים שמופיעים בכתב האישום צומצם. למרות כתב האישום המקל, הפערים בין הצדדים בנוגע לענישה רחבים. פרקליטו של הנאשם, עו"ד משה אורן, צפוי לבקש לשלוח את הנאשם לתסקיר שירות המבחן, כדי לבדוק את האפשרות שירצה עבודות שירות. מנגד, הפרקליטות תבקש לגזור עליו עונש מאסר בפועל של למעלה מעשר שנים. הפער נובע בין השאר מהעובדה שעד כה היו מספר מקרים בודדים של הרשעות בעבירות מין וירטואליות, ולכן אין תקדים לענישה.

עו"ד אורן והפרקליטות סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully