וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מספר נפגעים בפיצוץ בנמל בדרום המדינה

יוסי מלמן

10.3.2013 / 15:21

הפיצוץ גרם לנזקים קלים יחסית בסביבת הנמל, הנמצא באזור עשיר בנפט ושנוי במחלוקת. באזור פועלת מחתרת סונית שהוציאה לפועל פיגועים נגד בנייני ממשל

פיצוץ בנמל בדרום אירן גרם אמש לפגיעתם של מספר בני אדם, כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות האירנית ILNA. סיבת הפיצוץ לא נמסרה בדיווח, אך נמסר כי נזק נגרם למספר מכוניות וחלונות של בניינים סמוכים התנפצו. הנמל שבו אירע הפיצוץ, נמל האימאם חומייני, נמצא במחוז חוזסטן העשיר בנפט, והוא אחד ממעברי הסחר החשובים במדינה.

רוב תושבי האזור הם דוברי ערבית סונים. באזור פועלת מחתרת המתנגדת לממשל המרכזי השיעי ודורשת אונוטומיה על החבל. המחתרת ביצעה בעבר פיגועים נגד כוחות הביטחון בבנייני ממשל, וכאשר יש פיצוצים באזור זה, האירנים מאשימים את המחתרת המקומית או ארגוני ביון מערביים. אחת הסיבות לפרוץ מלחמת עירק-אירן בשנת ה-70 הייתה על השליטה בחבל הזה.

בחודש ספטמבר האחרון דיווח ראש ארגון האנרגיה האטומית של אירן, פירודאון עבאס דוואני, כי חודש לפני כן אירע פיצוץ במתקן להעשרת אורניום בפורדו שליד העיר קום שבאירן, שגרם להפסקת אספקת החשמל למקום. הוא לא מסר פרטים נוספים אודות הנזק שנגרם למקום והאם מאז הוא תוקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully