וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בירדן: ראש הממשלה נבחר על ידי הפרלמנט

10.3.2013 / 3:58

כחלק ממאמצי הרפורמה שנדרשו בעקבות האביב הערבי בירדן, לראשונה המלך קיבל את המלצת חברי הפרלמנט למינויו מחדש של ראש הממשלה עבדאללה אנסור. "שמת את עניין המדינה ראשון"

תקדים בירדן: ראש הממשלה מונה בהמלצת הפרלמנט. עבדאללה מלך ירדן מינה אתמול (שבת) בשנית את ראש הממשלה עבדאללה אנסור, לאחר המלצת רוב הפרלמנט, כך מסרו גורמים רשמיים. אנסור בן ה-74, כלכלן שחונך בארה"ב ובצרפת, ששמו נקי משחיתויות, הומלץ על ידי רוב חברי הפרלמנט, המונה 150 חברים.

התייעצויות המלך עם הפרלמנט החדש נערכו בעקבות רפורמות חוקתיות בעקבות מהפכות האביב הערבי בירדן, שהעבירו חלק מסמכויותיו לפרלמנט. טרם השינויים היה בוחר המלך לבדו את ראש הממשלה.

"שמת את עניין המדינה ראשון"

אנסור צפוי לראשונה לערוך התייעצויות עם ראשי הגושים השונים בפרלמנט לצורך הרכבת ממשלתו. דיאלוג פוליטי פתוח שכזה עומד בסתירה לדרך עיצובן של ממשלות קודמות, בהן לפרלמנט לא היה כל תפקיד.

המלך עבדאללה שיבח את אנסור על תפקודו בחמשת החודשים ששימש בתפקיד ראש הממשלה ואמר כי הוא מצויד היטב בכדי לנווט את המדינה בסערות המקומיות והאזוריות. "היית בלתי אנוכי בכך ששמת את עניין המדינה מעל כל שיקול אחר בהתמודדות עם האתגרים הקריטיים שעוברים על ירדן", אמר עבדאללה. אנסור מונה באוקטובר לאחר שהמלך עבדאללה פיזר את הפרלמנט שנתיים לאחר בחירתו, לאחר גל מהפכות האביב הערבי.

בפני אנסור עומדים כיום קשיים רבים, בהם גם שטף הפליטים המגיעים מהקרבות בסוריה, שמספרם עומד כיום על 350 אלף. כחלק מהמאמצים לזכות בהלוואה של שני מיליארד דולרים מקרן המטבע הבינלאומית, אנסור נוקט באמצעים רבים, חלקם פחות מקובלים על העם. בחודש נובמבר האחרון הוא העלה את מחיר הדלק, בצעד שגרר אחריו הפגנות רבות ברחבי המדינה. לחץ נוסף צפוי על אנסור מכיוונם של האחים המוסלמים, שהחרימו את הבחירות האחרונות.

אלפים בהפגנת ענק בעמאן, ירדן בקריאה לרפורמות, אוקטובר 2012. רויטרס
אלפים הפגינו בקריאה לרפורמות בירדן, אוקטובר, 2012/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully