וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה באה אל מוחמד

31.7.2002 / 21:05

מלכת בריטניה אליזבת' ביקרה היום, לראשונה ב-50 שנות כהונתה, במסגד במדינה; המארחים, שהעניקו לה קוראן בערבית ובאנגלית: זה חלום שהתגשם; הרקע לביקור: מסע "יובל הזהב" המלכותי

מלכת בריטניה אליזבת' ביקרה היום, לראשונה ב-50 שנות כהונתה, במסגד מוסלמי בצפון המדינה. הביקור נערך במסגרת "מסע יובל הזהב", שעורכת המלכה במדינה. בבי.בי.סי דווח, כי המסגד בו ביקרה המלכה נמצא במרכז הקהילתי האיסלאמי בעיר סקואנטרופ, שבצפון חבל לינקולנשייר. המסגד הותקף אחרי אירועי הטרור ב-11 בספטמבר. חלונותיו נופצו וכתובות נאצה "מוות למוסלמים" צויירו על קירותיו.

במהלך הביקור הסירה המלכה את הלוט מעל לוח הנצחה חדש שהוקם במסגד. המארחים העניקו לה במתנה עותק אנגלי וערבי של הקוראן. "זהו כבוד גדול לתושבי לינקולנשייר ול-3.5 מיליוני המוסלמים שחיים בבריטניה", אמר יושב הראש של המועצה לשוויון גזעי באזור, גאווד אישאק. היו"ר הוסיף: "אחרי ה-11 בספטמבר התקשורת יצרה מיתוס כאילו כל המוסלמים הם טרוריסטים. לכן, כשקיבלנו אישור לביקור מהארמון, זה היה כמו חלום שהתגשם".

המסע לציון יובל לכהונתה של המלכה נערך, בין השאר, תוך שימת דגש על מגוון הלאומים והתרבויות הקיימים בבריטניה. המלכה כבר הספיקה לבקר במסגד סיקי בלונדון, ובמוזיאון היהודי במנצ'סטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully