וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטורף של השכונה

בועז ביסמוט

8.3.2013 / 6:15

צפון קוריאה העלתה אתמול את הרף, בפעם המי יודע כמה. המשטר בפיונגיאנג מאיים כעת במתקפה גרעינית נגד ארה"ב כצעד מנע בעקבות תמרונים צבאיים בין ארה"ב לדרום קוריאה. יש להניח כי צפון קוריאה לא באמת תתקוף, אבל היכולת הגרעינית שלה מאפשרת לה להקשיח את הרטוריקה.

דבר חשוב לא פחות אירע אתמול במועצת הביטחון של האו"ם. אמנם סנקציות נגד צפון קוריאה אינן דבר חדש. בדיוק כמו איראן, גם במקרה הזה יש לנו סידרה ארוכה של סנקציות, שהתקבלו כבר ב?2006 בעקבות ניסוי הגרעין הראשון שלה. הדבר החשוב הוא שהסנקציות החדשות מתקבלות בעידן של קים ג'ון און, המנהיג הצעיר החדש שמסרב לקבל אפילו את חיבוקה של סין. בייג'ין הצטרפה אתמול לקהילה הבינלאומית, בעיקר משום שהיא כועסת על כך שכבר אינה בסוד העניינים של צפון קוריאה. היא לא ידעה על ניסוי הטיל הבליסטי בחודש דצמבר, והיא לא ידעה על הניסוי הגרעיני השלישי ב?12 בפברואר. קים ג'ון און גם טרם נענה להצעה לבקר בסין. צפון קוריאה מזלזלת בכל דבר. סנקציות? סבב שיחות? הצחקתם אותה.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און עם שחקן העבר דניס רודמן. רויטרס
מי מטורף יותר? כדורסלן העבר דניס רודמן ומנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג און/רויטרס

השילוב של משטר מבודד מרצון, זלזול בזכויות האדם ובזכות האזרח לאכול והיכולת הגרעינית שאליה הגיע, למרות הבטחה אמריקנית למנוע זאת בזמנו - גורם לצפון קוריאה להתנהג כמו המטורף של השכונה. לא נעים להיות דרום קוריאה עם שכנה שכזו מצפון. מה גם שפיונגיאנג בישרה ביום שלישי כי היא רואה את הסכמי האש שלה עם הדרום מבוטלים. הצפונים מלחיצים את סיאול.

בעידן אחר היינו עוקבים אחר כל הסיפור הזה כמו אחרי איזשהו סיפור רחוק שכלל לא נוגע לנו. אלא שבכפר הגלובלי שלנו התעטשות של צפון קוריאה תגרום לכולנו לקנח את האף.
וגם לנו יש צפון קוריאה שלנו, הלוא היא איראן. אם מישהו חשב שהרטוריקה של האייתוללות קיצונית, חכו ליום שבו חלילה תהיה להם יכולת גרעינית. הלוואי שהיה רק משטר מטורף אחד בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully