וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האו"ם מנהל משא ומתן עם החוטפים; הערכה: ישוחררו בקרוב מסוריה"

7.3.2013 / 11:44

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי צוות מטעם האו"ם מנהל מגעים עם המורדים בסוריה לשחרור 20 השבויים. "יש חשיבות גדולה להמשך הפעילות של אונדו"ף לאחר שחרור החטופים"

צילום מסך

"צוות של האו"ם מנהל משא ומתן עם כוחות המורדים בסוריה לשחרור 20 לוחמי אונדו"ף שמוחזקים בשבי מאתמול", כך אמר הבוקר (חמישי) גורם ביטחוני בישראל בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, לפי מידע ראשוני שהגיע מצוות המשא ומתן, קיים סיכוי שהחטופים ישוחררו בקרוב. "נצטרך לבחון ולראות האם אונדו"ף ישנה את אופן פעילותו לאחר שחרור השבויים, יש לכך חשיבות גדולה".

במערכת הביטחון דרוכים לקראת אפשרות של הסלמה באזור החיץ בגולן, מאז הודעת כוחות המורדים אתמול כי השתלטו על שיירת המשקיפים שהוצבו ברמת הגולן. לטענת המורדים, אנשי האו"ם לא ישוחררו עד שכוחות צבא סוריה, הנאמנים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ייסוגו מהכפר ג'מלה שבאזור רמת הגולן. המורדים העלו ליוטיוב סרטון שבו נראה אחד מאנשיהם ליד שני כלי רכב משוריינים ומשאית בצבע לבן, עם הכיתוב "UN" עליהם. שלושה אנשים במדי או"ם יושבים בתוך כלי הרכב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המורדים דורשים שצבא אסד ייסוג מהכפר ג'מלה שברמת הגולן. אחד החוטפים כפי שתועד אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם בכיר במערכת הביטחון אמר לאחר האירוע לוואלה! חדשות כי "האו"ם מבין היטב את חשיבות הצבת הכוחות בשטח הסורי, במיוחד בעת הנוכחית, כדי לנסות לשמור על היציבות גם אם מדובר באירוע זמני. בשנה האחרונה רק מדינה אחת החליטה שלא לחדש את הכוח שלה ומדובר בכוח מאוד מצומצם". בשנת 2012 החליטו מפקדי אונדו"ף לרכז את הפעילות מחוץ לכפרים שבהם התנהלה לחימה בין כוחות מורדים וג'יהאד עולמי לבין הצבא הסורי, שחלק מחייליו בחר ללבוש בגדי אזרחים ולהילחם במורדים תוך כדי היטמעות באוכלוסייה.

באפריל 2012 הגיעו בכירים בממשל הקרואטי לאזור רמת הגולן וביקרו את אזרחיהם שמשרתים כחיילים בכוח אונדו"ף. מפקדי הכוח הציגו תכניות פעולה למקרה של הידרדרות בתיאום עם ישראל. הגורם הביטחוני אישר כי צה"ל, באמצעות קציני קישור, יתאם קליטה של הכוחות למקרה של הידרדרות מידית. "אנחנו מעריכים שהידרדרות כזו עשויה להתרחש ללא התרעה מוקדמת", הסביר הבכיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כו"ח אונדו"ף של האו"ם המפריד בין ישראל לסוריה. רמת הגולן, מרץ 2012. רויטרס
המורדים נטעמים באוכלוסייה האזרחית באזור. עמדת אונדו"ף ברמת הגולן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully