וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשש שנות מאסר לשני אחים שהורשעו בסיוע לחמאס

קובי דוד

6.3.2013 / 22:49

מוחמד ואמיר אסעד מכפר כנא הורשעו שחברו לשני פלסטינים מבית פוריק בניסיון להוציא אל הפועל פעולות טרור נגד ישראלים. "המעשים היו מתוכננים ולא אקראיים"

עונשים כבדים נגזרו היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בנצרת על שני ערבים-ישראלים שהורשעו במסגרת הסדר טיעון במגע עם סוכן חוץ, ניסיון לקשר לסיוע לאויב בזמן במלחמה, וקשר לביצוע פעילות טרור במשותף עם פעילי חמאס. על אחד המורשעים, מוחמד אסעד בן 21 מכפר כנא, נגזר עונש של שש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך 24 חודשים, וקנס כספי. אחיו, אמיר אסעד בן 30 מכפר כנא, נשלח למאסר בפועל של שש שנים וחצי. כמו כן הורשעו שני פלסטינים שפעלו יחד עם האחים אסעד: וסים נצאצרה, בן 27 מבית פוריק, נשלח לארבע שנות מאסר, ומערוף ח'טאטבה, בן 26 מבית פוריק, נשלח למאסר בפועל בן חמש שנים, לאחר שהורשעו בכך שהיו הזרוע המבצעת של החוליה שניסו להקים עם שני האחים, ובניסיון להיכנס לישראל. חטאטבה הורשע גם בשימוש בנשק.

השופטים ציינו כי העבירות בהן הורשעו הארבעה חמורות, בפרט העבירה של ניסיון לקשירת קשר לסייע לאויב בזמן מלחמה בה הורשעו מוחמד אסעד ואחיו אמיר, אשר קשרו קשר לביצוע פעילות טרור במשותף עם פעילי חמאס, נגד אזרחי וחיילי ישראל תוך כוונה לאסוף מידע מודיעיני בתוך שטחי מדינת ישראל, השגת אמצעי לחימה והברחתו מתוך שטחי ישראל לגדה, כמו גם סיוע של מוחמד בגיוס נוספים מקרב ערביי ישראל, אשר יסייעו לחוליה הצבאית.

לדברי הרכב השופטים, נצאצרה וח'טאטבה נהגו כ"זרוע המבצעת" של החוליה במשך תקופה של למעלה משנתיים. על פי החשד, נצאצרה הדריך את מוחמד אסעד לגבי תפקידו בחוליה, ביקש ממנו לאסוף מודיעין ולהשיג אמצעי לחימה. במקביל, פנה ח'טאטבה למועמדים פוטנציאלים לגיוס לחוליה. השופטים הבהירו כי לנוכח מהות העבירות, משיקולי הגנה על ביטחון המדינה והציבור, ומטעמי הרתעה ראוי לגזור על הארבעה עונש מאסר משמעותי. עוד הדגישו השופטים כי יש לזקוף לחומרה את העובדה כי מדובר במעשים מתוכננים ולא אקראיים וכי מדובר בעבירות נמשכות.

בהכרעת הדין צוין כי הפעילות של הארבעה התקיימה בחלקה ברשת האינטרנט, שם החלו הקשרים בין המורשעים. ההגנה ניסתה לזקוף עובדה זאת לטובת הנאשמים, בטענה כי הגבול בין המציאות למציאות הווירטואלית דק. השופטים דחו טענה זאת ואמרו כי האינטרנט הוא רשת כלל עולמית, נחלת מיליארדי משתמשים, כאשר התקשורת המקוונת והמידית של הרשת, הפכה את הזירה הווירטואלית לזירה נוחה לפשעים רבים. "תחומי פשיעה חדשים שרווחו בעולם הועתקו משיקולי נוחות לזירה ולמרחב הווירטואלי וכך גם בענייננו", אמרו השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully