וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייל קצר לבנקאי, שווה לכם

חזי שטרנכליכט

5.3.2013 / 8:09

תשמעו סיפור. רוצים לקבל בחזרה מאות שקלים מהבנק שלכם מדי שנה בשנה? הנה משהו שעשיתי ושכל אחד יכול לעשות בקלי קלות. שלחתם פעם מייל? התשובה, קרוב לוודאי, היא חיובית. אז נסו לשלוח מייל לבנקאי שלכם ותראו איזה קסם יכול לקרות. ומכיוון ש?%80 מהציבור נמצאים באחד הבנקים הגדולים במשק, ומרבית הבנקים כבר מפעילים שירות דואר אלקטרוני, זה המינימום שאתם יכולים לעשות כדי לקבל הנחה בתעריפי העמלות שגובים מכם באופן קבוע כ"הכרת תודה" על היותכם לקוחות נאמנים.

מעשה שהיה כך היה. לאחרונה שלחתי מייל לבנקאי שלי באחד הבנקים הגדולים. "אני לא מרוצה מעמלת דמי ניהול פיקדון ניירות הערך", הסברתי לו בקצרה. "היא גבוהה מדי. אנא בדוק מה אפשר לעשות בעניין, אחרת איאלץ לשקול להעביר את הסכום לבנק אחר". זה הכל. מייל פשוט. מסובך? תודו שלא.

בנק לאומי. שי מכלוף
רובנו לקוחות של הבנקים הגדולים/שי מכלוף

לבנקים היתה פעם עמלה היסטורית. זוכרים שניירות הערך היו באמת ניירות? ברור שלא. מדובר במשהו שהיה רלוונטי לפני עשרות שנים. פעם איגרות חוב היו קודם כל איגרות מודפסות שישבו בכספת הבנק. היה היגיון בלקיחת עמלה משום שהם גזלו מקום פיזי בכספת, ועל מקום במרחב יש לשלם. היום כל אלו הם עוד שורה בזיכרון המחשבים של הבנקים.

אבל הבנקים תאבי העמלות ממשיכים לגבות עמלה כאילו העולם לא צעד קדימה. שמה הרשמי של עמלה זו, כפי שבנק ישראל מורה להם לרשום, הוא "עמלת ניהול פיקדון ניירות ערך". איזה ניהול? הרי הניהול עבר לידיים שלנו או במקרים שבהם אנחנו בוחרים - לבתי ההשקעות. עוד עמלה. כמה? לפי תעריפון הבנקים, שמופעל אוטומטית בלי לשאול אתכם, אתם משלמים משהו שנע מ?0.6% עד 0.7% בשנה על ניהול ניירות הערך.

המייל שווה את המאמץ

אבל אם אין לי מניות? ובכן, זה תקף גם למוצרים אטרקטיביים אחרים דוגמת תעודות סל. כן, אותם מוצרי השקעה שמחקים את מדדי המניות או מדדי האג"ח, וחלק מהם נחשבים לסולידיים, עולים לכם הרבה כסף בעמלה הזאת. מי שמפקיד 25 אלף שקלים בתעודת סל ומשלם עמלה של 0.7% בשנה - נפרד מ?175 שקלים. וזה לפני עמלת קנייה או עמלת מכירה.

אתם בוודאי סקרנים לדעת מה קרה עם הבנקאי. ובכן, בתוך שלושה ימים הוא חזר אלינו עם הצעה. במקום לשלם 0.7%, תשלם 0.2%. ככה חתכנו את העמלה ב?%71. חסכנו 125 שקלים לפי התחשיב הקודם - במייל אחד בלבד. 125 שקלים, לפי שכר המינימום הנוכחי במשק, 23.12 שקלים לשעה, הם חמש שעות וחצי עבודה תמורת מייל אחד. לא שווה? כמה דקות מזמנכם הפנוי, וקיבלתם כמה שקלים שעושים עימכם צדק. מובן שאפשר לעשות גם שיחת טלפון או לשלוח פקס, אבל אם כבר מדברים על קידמה, בואו נדבק בה.

בכל מקרה, בנק או לא בנק, מה שבטוח הוא ששווה להתאמץ. מדי פעם בפעם לנער את ספקי השירותים שהתלבשו על כרטיסי האשראי ועל הוראות הקבע שלנו.

איך אומרים רואי החשבון: מה שבטוח זה רק המסים והמוות. ואנחנו מוסיפים: כל מה שביניהם (כולל, בעצם, מסים) נתון למיקוח.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully